نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 14:30

روند کاهشی مصرف گاز در خراسان‌شمالی/ مصرف گاز به ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب رسید

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با اشاره به اینکه خراسان شمالی تنها استان شمال شرقی کشور است که هیچ‌گونه قطعی گاز در آن رخ نداده، گفت: با همکاری مردم مصرف گاز از ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب، اکنون با کاهش ۵۰۰ هزار مکعبی به ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب رسید.

سید محمود هاشمی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه میزان مصرف گاز طی روز یکشنبه در استان به ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب رسیده بود، اظهارکرد: این در حالی است که با کاهش ۵۰۰ هزار مکعبی مصرف گاز این میزان به ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب رسید. 

وی گفت: قطعاً کاهش میزان مصرف گاز در استان با همکاری همه اصناف، مردم، بخش صنعت، ادارات و مدارس بوده است که تاکنون هیچ‌گونه قطعی را برای استان ایجاد نکرده است. 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی به عوامل اثرگذار در روند کاهشی میزان مصرف گاز در استان اشاره کرد و گفت: قطعاً گرم‌تر شدن هوا در مقایسه با روزهای قبل، صرفه‌جویی مردم و تعطیلی ادارات، اصناف و مدارس همه در کنار یکدیگر این روند کاهش را به همراه آورده است. 

این مقام مسئول با تأکید بر این موضوع که طبق دستور استاندار خراسان شمالی اصناف درصورتی‌که شرایط استفاده از سوخت جایگزین دارند، امکان بازگشایی دارند، گفت: براین‌اساس با تمایل اصناف، اتحادیه‌های مرتبط و حضور کارشناسان شرکت گاز، تاکنون گاز ۱۰ هزار صنف در استان قطع شده که توانسته کمک شایانی به کاهش مصرف داشته باشد. 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی در خصوص قطعی‌های مقطعی که در برخی از شهرها و روستاهای خراسان شمالی رخ‌داده است، نیز توضیح داد: این قطعی‌ها کاملاً طبیعی و در همه ایام سال رخ می‌دهد که البته در ایام زمستان به دلیل افزایش سرعت حرکت گاز و تجمع ناخالصی‌ها بیشتر می‌شود. 

وی بیان داشت: در صورت بروز چنین قطعی‌هایی مردم با سامانه ۱۹۴ تماس داشته باشند. 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی در خصوص اعلام اُفت فشار در برخی از روستاها نیز گفت: در خطوط منتهی به منازل چیزی به نام اُفت فشار وجود ندارد و اگر میزان فشار گاز از یک مقدار معین کمتر شود، رگلاتور از مدار خارج خواهد شد و اُفت فشار فقط در خطوط اصلی رخ می‌دهد. 

هاشمی گفت: باید از مردم و تمام کسانی که باعث مدیریت مصرف گاز شدند تشکر کرد، هم‌اکنون خراسان شمالی تنها استان شمال شرقی کشور است که هیچ‌گونه قطعی گاز در آن رخ نداده است.  

وی اضافه کرد: در استان این وضعیت بحرانی به‌خوبی مدیریت شد و تاکنون هیچ‌گونه قطعی گازی در استان نداشتیم و با وجود تمام افت فشاری که وجود داشته، شرایط گازی استان پایدار مانده است. 

هاشمی دررابطه‌با سوخت توزیعی در بین روستاهای خراسان شمالی توضیح داد: این توزیع‌ها از طریق هماهنگی بین شرکت نفت و فرمانداری‌ها انجام می‌شود و از نظر تعیین روستاها هیچ ارتباطی به شرکت گاز ندارد. 

انتهای پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 982471

مهمترین اخبار ایران و جهان: