نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 15:16

زنگ خطر موج جدید کرونا در تویسرکان

همدان_مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان گفت: با توجه به قرارگرفتن شهرستان تویسرکان در لیست وضعیت زرد کرونایی این یک زنگ خطر برای موج جدید کرونا در شهرستان است.

محمد ربیع یگانه در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: احتمال موج هشتم با شناسایی سویه‌های جدید کرونا در کشور افزایش پیدا کرده است و بدین منظور استفاده از ماسک و تزریق نوبت یادآور واکسن توصیه می‌شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به موج جدید همه‌گیری کرونا در جهان و کشور بر رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی تاکید شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان یادآور شد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان تویسرکان در لیست وضعیت زرد کرونایی یا همان نسبتاً پر خطر و شیوع موج جدید همه‌گیری کرونا در برخی کشورهای جهان و تأیید ورود سویه‌های جدید به کشور از سوی وزارت بهداشت، مردم برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های تنفسی نظیر کرونا و آنفولانزا اهتمام بیشتری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

ربیع یگانه اضافه کرد: برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های تنفسی همه مردم باید تا جای ممکن از حضور غیرضروری در مکان‌های تجمعی و بسته خودداری کنند و در صورت حضور در چنین مکان‌هایی علاوه بر برقراری تهویه مناسب حتماً از ماسک تنفسی مناسب استفاده کنند.

وی استفاده از ماسک و برقراری تهویه مناسب را در مکان‌هایی مانند مدرسه و دانشگاه بسیار مهم و اساسی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به آمادگی مراکز جامع خدمات سلامت تابعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان، برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی به افراد توصیه می‌شود در صورت داشتن علائم بیماری‌های تنفسی شامل عطسه، سرفه، آبریزش بینی، تب و لرز حتماً به پزشک مراجعه کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان در پایان با بیان اینکه افراد مبتلا به علائم تنفسی علاوه بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در منزل بمانند و برای پیشگیری از ابتلای سایر افراد خانواده اصول بهداشتی و قرنطینه را رعایت کنند، افزود: توجه به تغذیه سالم و انجام ورزش‌های مناسب می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی افراد کمک کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 990727

مهمترین اخبار ایران و جهان: