نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 21:38

باشگاه تعاون در گلستان راه اندازی شد

گرگان- مدیرکل آموزش، ترویج و تحقیقات آموزش تعاونی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه اندازی نخستین باشگاه تعاون کشور در گلستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدامیرحسین جوزی شامگاه چهارشنبه در مراسم رونمایی از سامانه باشگاه تعاون گلستان اظهار کرد: سند توسعه تعاون کشور ۱۰ سال قبل ابلاغ شده اما با وجود اینکه ت ۲۷ دستگاه اجرایی مکلف به اجرای آن بودند هم اکنون و از طریق وزارتخانه‌های مرتبط فقط بین سه تا پنج درصد آن عملیاتی شده است.

مدیرکل آموزش، ترویج و تحقیقات آموزش تعاونی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استفاده از تعاونی‌ها را یکی از طرح‌های دولت برای کمک به حل مشکلاتی مانند بیکاری برشمرد و گفت: باشگاه تعاون نماد مردمی‌سازی دولت است.

وی اضافه کرد: باشگاه تعاون یک پایگاه اجتماع و نقطه تلاقی دولت و مردم به شمار می‌رود.

جوزی ادامه داد: با استفاده از جلب مشارکت بیشتر شرکت‌های تعاونی می‌توان با مطالبه‌گری، راحت‌تر بر مشکلات غلبه کرده و علاوه بر آن مسیر رسیدن به توسعه را سریع‌تر پیمود.

مدیرکل آموزش، ترویج و تحقیقات آموزش تعاونی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: ترویج فرهنگ تعاونی، افزایش مشارکت‌های اجتماعی و اقتصادی با تکیه بر توان و ظرفیت‌های مردمی در قالب تشکیل شرکت‌های تعاونی‌ها از جمله اهداف باشگاه تعاون است.

وی تأکید کرد: دولت بنا دارد مشکلات را از سر راه تعاونی‌ها برداشته و نقش تسهیل گر داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 955727

مهمترین اخبار ایران و جهان: