نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 15:22

حادثه تروریستی شاهچراغ دلها را به هم نزدیک‌تر کرد

معاون فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ (ع) با بیان اینکه دشمنان در حادثه حرم به مردمی شلیک کردند که به حرم و این نقطه امن پناه آورده بودند، گفت: این اقدام تروریستی حمله و ضربه به نظام و اسلام نبود بلکه موجب شد توجه مردم بیش از پیش به حرم متمرکز شده و ریسمان محبت به اهل بیت(ع) نیز محکم‌تر، ضخیم تر و ناگسستنی تر از پیش شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سوار تاکسی بودم و خبر را از رادیو شنیدم، انگار که نمی‌خواستم باور کنم و امید داشتم که گوشم به خطا شنیده باشد؛ گوشی موبایلم را بیرون آوردم و شروع به جستجو در اینترنت کردم، بله درست بود!

حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) و کشته شدن ۷ تن....۹ تن.... ۱۲ تن و..... آمار هر لحظه بالا تر می‌رفت و یک ایران مبهوت این حادثه شوم بود و سوالاتی که از ذهن می‌گذشت، چرا؟ چه شد؟ که کرد؟ گناه کشته شدگان چه بود؟ چرا هتک حرمت به حرم؟ و...

در نهایت و به قول شاعر از خون جوانان حرم لاله دمید.... اما نه تنها جوانان بلکه از خون به ناحق ریخته شده کودک، نوجوان، جوان و میانسالان حرم، لاله‌هایی در جهان دمیده شد و مظلومیت و قدرت ایران و همچنین رذل بودن منافقین را به تصویر کشید.

گفتگو با یکی از مسوولین حرم مطهر احمد ابن موسی(ع) و آنچه آن شب در حرم گذشت را روایت می کند، این بار از دریچه‌ای دیگر...

در حرم قیامتی به پا بود؛ این را معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات حرم شاهچراغ (ع) در توصیف شب حادثه تروریستی این حرم مطهر می‌گوید.

حجت الله طلایی در تشریح آن شب تلخ، شوم و فراموش نشدنی می‌گوید: در روز چهارشنبه ۴ آبان ماه ساعت ۱۷:۰۷ دقیقه بود که با یکی از همکارانم از گیت ۱۱۰ خارج شدیم و با هدف سرزدن به مغازه‌ای خیاطی در خیابان پوستچی به آن سو رفتیم.

وی با اشاره به اینکه به مغازه رسیده بودیم، طی تماسی که با بنده گرفته شد خبر تیراندازی را دادند، گفت: هراسان، مات، مبهوت و با سرعت همراه همکارم به سمت حرم آمدیم که در مسیر چندین مرتبه نزدیک بود تصادف کنیم تا اینکه به چهارراه پیروزی رسیدیم و ترافیک سنگینی شکل گرفته بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات حرم مطهر احمد ابن موسی (ع) اضافه کرد: بالاخره به حرم رسیدم و لحظه ورودم به باب‌الرضا خانم مجروحی را دیدم که در حال انتقال به بیمارستان بود.

طلایی با بیان اینکه دوان دوان خودم را به صحن احمدی رساندم، عنوان کرد: دیدم که در ایوان فرشی پهن است که مجروحان و شهدا را داخل چادر گذاشته و روی این فرش قرار می‌دهند.

وی افزود: وقتی که از ایوان وارد حرم شدم فرش ها خونین بود و مجروحین و شهدا در جای جای حرم، جلو ضریح و بالای سر حضرت روی زمین افتاده بودند.

طلایی افزود: مادر و کودکی که در آغوشش تیر خورده بود؛ خادمی که از لنگرود برای خدمت افتخاری به حرم می‌آمد، کودک و نوجوان و پیر و جوان و.... واقعا صحنه بسیار دردناکی بود.

معاون فرهنگی حرم تصریح کرد: در آن لحظات همه شوکه بودند، وحشت و حزن شدیدی بر حاضرین چیره شده و وضعیتی ملتهب و غیر قابل تصور در حرم ایجاد شده بود.

وی اظهار کرد: پس از انتقال شهدا و مجروحین به بیمارستان با گروه تنظیف جهت جمع آوری فرش های خونین و تطهیر و شستن حرم تماس گرفتیم.

معاون فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ (ع) اضافه کرد: فرش ها و زمین غرق در خون بود به طوری که جوراب‌هایمان نیز مملو از خون شده بود.

طلایی با اشاره به اینکه یکی از فرش ها به عنوان سندی از این حادثه هولناک نگهداری شد، افزود: تمامی وسایل شهدا و مجروحین نیز جهت ارجاع به خانواده‌هاشان به حرم تحویل داده شد و در نهایت حرم نیز تا نماز صبح تطهیر و پذیرای شهروندان و زائران شد.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمنان به مردمی شلیک کردند که به حرم و این نقطه امن پناه آورده بودند، گفت: این اقدام تروریستی حمله و ضربه به نظام و اسلام نبود بلکه موجب شد توجه مردم بیش از پیش به حرم متمرکز شده و ریسمان محبت به اهل بیت نیز محکم‌تر، ضخیم تر و ناگسستنی تر از پیش شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات حرم شاهچراغ (ع) عنوان کرد: نه تنها مردم شهر شیراز و استان فارس بلکه در کل کشور و حتی کشور مراسمات بزرگی در این خصوص گرفته شد.

طلایی با تاکید بر اینکه این فکر اشتباهی بوده که با این اقدام ضربه ای به اسلام وارد شده، گفت: تاکنون نیز شاهد آن بودیم هر کاری که علیه کشورها و ملت های مسلمان صورت گرفته، نتیجه دقیقا به نفع همان کشورها بوده است.

وی افزود: اگر همین فشارها، ضربه‌ها و جنگ ها نبود؛ ما الان موشک نقطه زن داشتیم؟ در علوم، صنعت، نظام و.... جزء کشورهای تراز اول جهان بودیم؟

معاون اجتماعی حرم مطهر احمد ابن موسی (ع) با اشاره به صحبت مقام معظم رهبری اظهار کرد: به ما سخت گرفتند، اما جوانان و انقلاب ما در رشته های مختلف رشد کرده و شکوفا شدند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 947827

مهمترین اخبار ایران و جهان: