نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 14:43

رشته ریاضی در کرمانشاه در آستانه تعطیلی/ هجوم برای دکتر شدن!

مدیرکل آموزش و رورش استان کرمانشاه گفت: سهم رشته ریاضی در شاخه نظری، ۸ درصد است و در هشت شهرستان استان هم رشته ریاضی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سلمان محمدی مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز در شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه علم عامل توسعه و قدرت جامعه است، اظهار کرد: زیرساخت ایران قوی آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: کرمانشاه در کنکور ۱۴۰۱ از مجموع بیش از ۵۲ هزار داوطلب ثبت‌نام شده فقط ۴ هزار و ۴۵۳ نفر معادل ۸.۵ درصد داوطلبان در دانشگاه‌ها پذیرش شدند و رتبه ۲۸ کشوری را داریم.

مدیرکل آموزش و رورش استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر کم‌تر از ۳۰ درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه استان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند در حال که براساس برنامه باید این عدد به ۵۰ درصد می‌رسید.

وی افزود: ۹۰ درصد دانش‌آموزان شاخه نظری استان در رشته‌های تجربی و علوم انسانی تحصیل می‌کنند و سهم رشته ریاضی ۸ درصد است و در هشت شهرستان استان هم رشته ریاضی وجود ندارد.

ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان، جذاب کردن آموزش، ایجاد ارودگاه هدفمند کارآفرینی، رفع مشکلات اقتصادی آموزش و پرورش از جمله نکاتی بود که محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه بر آن تأکید کرد.

استاندار کرمانشاه گفت: اساس کار تربیت است و آموزش و پژوهش از ابزارهای تربیت است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1005127

مهمترین اخبار ایران و جهان: