نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 06:27

هیئت سیاسی جمهوری آذربایجان به تل آویو سفر کرده است

هیئت بلندپایه سیاسی از وزارت خارجه جمهوری آذربایجان به رژیم صهیونیستی سفر کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای پی ای، وزیران امور خارجه آذربایجان و رژیم صهیونیستی رایزنی‌های سیاسی انجام دادند. وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در این ارتباط گفت: «طی سه روز گذشته هیئتی به سرپرستی معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان از تل آویو بازدید کرد و دور جدیدی از رایزنی‌های سیاسی بین وزارتخانه‌های امور خارجه دو طرف انجام شد.»

این رایزنی‌های سیاسی توسط «فاریز رضایف»، معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان و «علیزا بن نون»، رئیس اداره سیاسی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی انجام شده است.

براساس گزارش‌ها، در این گفتگوها، وضعیت کنونی و چشم انداز توسعه روابط دو طرف در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و انسانی، روابط دوجانبه، مسائل عملی مربوط به افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در تل آویو مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

هیئت جمهوری آذربایجان همچنین با «آلون اوشپیتز»، مدیرکل وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز دیدار و گفت و گو کرده است.

همچنین دیداری بین «المدین مهدی اف»، رئیس آژانس کمک به توسعه آذربایجان (AIDA) و «آویو عزرا»، معاون آژانس همکاری‌های توسعه بین المللی رژیم صهیونیستی (MASHAV) برگزار شده است.

پیشتر نیز پارلمان جمهوری آذربایجان با موافقت با افتتاح سفارت این کشور در اراضی اشغالی، اقدامی علیه ملت مظلوم فلسطین انجام داده بود. به این ترتیب جمهوری آذربایجان اولین کشوری با اکثریت مسلمان شیعه است که یک نمایندگی دیپلماتیک در سرزمین‌های اشغالی افتتاح می‌کند.

بنا به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» سفارت جدید جمهوری آذربایجان از ماه گذشته در حال ساخت بوده و مقر آن قرار است در تل آویو باشد.

«یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی از رأی پارلمان جمهوری آذربایجان استقبال کرده و باکو را شریک مهم این رژیم خواند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 943271

مهمترین اخبار ایران و جهان: