نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 11:22

روایت پیشگامی کرمانشاهیان در اعلام انزجار از فتنه گران

کرمانشاه- سالروز حماسه تاریخی نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت یادآور قیام با شکوه مردم کرمانشاه در هشت دی یک روز پیش از سایر شهرها، در اعلام انزجار از فتنه‌گران است.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها- حماسه نهم دی ماه به دنبال حرکت ساختار شکنانه آشوبگران در روز عاشورای سال ۸۸ رخ داد، تقریباً هشت ماه از فتنه و آشوب در کشور می‌گذشت و مردم داغدار ایران اسلامی در ماه محرم از حرمت شکنی آشوبگران در روزهای پنجم و ششم دی ماه تاسوعا و عاشورای حسینی، خونشان به جوش می‌آید و پس از سه روز از حادثه هتک حرمت مقدسات، حماسه پرشور و زیبای ۹ دی را رقم می‌زنند.

مرد و زن، پیر و جوان، کوچک و بزرگ همانند رودخانه‌ای خروشان، روانه خیابان شدند و دریایی پر از تلاطم و طوفان بود که نشان از خشم ملت از اقدامات هنجارشکنانه و هتک حرمت مقدساتشان بود.

مردم بصیر و انقلابی کرمانشاه اما در هشتم دی ماه، یک روز زودتر از سایر شهرها به پا خاستند و آب بر آتش توطئه فتنه گران ریختند و حمایت خود را از نظام و انقلاب به تصویر کشیده و شعار مرگ بر فتنه گر سردادند و ولایتمداری خویش را به نمایش گذاشتند.

اقشار مختلف مردم در راهپیمایی با در دست داشتن پرچم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و با سردادن شعار «لبیک یا حسین» و با در دست داشتن پلاکاردهای «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست» بر ارادت خود به قافله‌سالار شهیدان تاکید و با مقام ولایت تجدید بیعت کردند و با شعار «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده و عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، عزادار حسینی صاحب عزاست امروز، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» و … خشم و انزجار خود را از هتاکی حرمت شکنان عاشورا اعلام کردند.

آحاد مردم از فرهنگیان و دانش‌آموزان، دانشجویان، کارگران و بازاریان در این راهپیمایی خواستار مجازات مسببان فتنه ۸۸ شدند و از رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» ابزار تنفر کردند.

روایت پیشگامی کرمانشاهیان در اعلام انزجار از فتنه گران

اجتماع مردم ولایتمدار کرمانشاه در هشتم دی ماه در دفتر تاریخ انقلاب ثبت و ضبط شد و نهم دی ماه سال ۱۳۸۸ یکی از حماسه‌های به یاد ماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورد، روزی که مردم با حضور آگاهانه و مقتدرانه با آرمان‌های امام و رهبری دوباره بیعت کردند و تلاش‌های دشمنان برای ضربه به نظام و انقلاب نقش بر آب شد حماسه‌ای که به فرموده مقام معظم رهبری نمایش بصیرت و هوشیاری مردم مؤمن و غیرتمند ایران بود و محاسبات دشمن را به هم ریخت.

هتک حرمت در عاشورای ۸۸ از کجا شروع شد؟

ماجرا از روز ۲۲ خرداد ۸۸ شروع شد، زمانی که میرحسین موسوی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نتوانست بر رقیب خود یعنی محمود احمدی نژاد غلبه کند و از همان ابتدا شروع به جوسازی‌هایی علیه انتخابات کرد.

موسوی با برگزاری کنفرانس خبری در شب انتخابات و بیان پیروزی خود با قاطعیت آرا آغاز اعتراض خود را به صورت رسمی زد.

موسوی معتقد بود که در انتخابات ۸۸ از سوی دولت وقت که رئیس دولت نیز خود کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بوده تقلب صورت گرفته است و این موضوع کم کم جدی تر شد تا زمانی که این موضوع به کف خیابان‌ها و در بین طرفداران دو طرف کشیده شد.

در روز ۲۵ خرداد طرفداران موسوی در تجمعی که معروف به راهپیمایی سکوت بود، اعتراض خود را به نتایج انتخابات اعلام کردند اما رفته رفته حامیان موسوی متوجه شدند که خبری از تقلب در انتخابات نبوده و این موضوع نه تنها واقعیت نداشته بلکه ادعایی بیش نیست زیرا در همان زمان عباس آخوندی رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی به صراحت اعلام کرد که تقلبی در انتخابات اتفاق نیفتاده است این موضوع به همگان حتی حامیان موسوی فهماند که موضوع اعتراضات، نتایج انتخابات ریاست جمهوری نیست. با کاهش یافتن حامیان موسوی در کف خیابان شعله آتش اعتراضات در حال خاموش شدن بود، اما این موضوع برای ضد انقلاب و سرویس‌های جاسوسی خوشایند نبود از این رو با تعلیم نیروهایی در خارج و داخل کشور قصد زنده نگه داشتن آتش اعتراض را داشتند و حتی برای اینکه احساس مردم را جریحه دار کنند دست به کشته سازی واقعی یا کاذب زدند.

روایت پیشگامی کرمانشاهیان در اعلام انزجار از فتنه گران

درست هشت ماه کشور دچار التهاب و آشوب بود و این موضوع به حدی رسید که برای مردم سلب آسایش و آرامش کرده بود از این رو رهبر انقلاب و متولیان برگزاری انتخابات از میرحسین موسوی درخواست کردند که اعتراض خود را از طریق قانونی و درست دنبال کند و خط خود را از آشوبگران جدا کند اما این موضوع برای موسوی قابل پذیرش نبود و گمان می‌کرد که اعتراضات کف خیابان زودتر او را به خواسته‌اش می‌رساند و یا شاید طبق گفته رئیس ستادش سندی دال بر تقلب در انتخابات نداشت اما هر آنچه که بود موسوی در زمینی بازی می‌کرد که زمین خود او نبود.

ماجرای عاشورای ۸۸ خشم ملت را برافروخت

اعتراضات به دی ماه رسید و طرفداران اندک موسوی هنوز هم دست به آشوب و اغتشاش می‌زدند و کار به جایی رسید که در روز ششم این ماه اقدام به هتک حرمت ساحت مقدس اباعبدالله (ع) در روز شهادت ایشان کردند.

ماجرا از شب قبل از عاشورا ۸۸ شروع شد، رسانه‌های صهیونیستی و همچنین بی بی سی فارسی با پخش برنامه‌های ویژه، بولتن سازی و سایر شگردهای رسانه‌ای درصدد بودند تا اوضاع داخل کشور را در آستانه عاشورای حسینی ملتهب نشان دهند که این موضوع نشان از خط دهی عاملان خود در داخل کشور بود.

سایت جرس که ارگان رسانه‌ای اتاق فکر لندن نشین اغتشاشات بود و توسط مهاجرانی اداره می‌شد، در روزهای منتهی به عاشورا نمادهای شیطان پرستی و فراماسونری را در پوسترهایی به چاپ رساند و آنها را با شعائر اسلامی و محرم در آمیخت. حتی کار به جایی رسید که علیرضا نوری زاده از عناصر سلطنت طلب در گفتگو با تلویزیون العربیه بیان کرد که روز عاشورا شعارهای بسیار جدیدی از داخل ایران خواهیم شنید و تاکید کرد که این بار ولایت فقیه هدف شعارها خواهد بود.

همچنین گروهک منافقین هم در رسانه‌های خود، مردم ایران را به شورش عمومی و سردادن شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه فراخوانده بود.

دفاع جانانه کرمانشاهیان در هشتم دی ماه از ولایت فقیه

عباس سروری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یاد و خاطره حماسه‌آفرینان هشتم و نهم دی ماه در کرمانشاه همیشه جاودانه خواهد ماند و یوم الله نهم دی ماه یک رویداد بسیار مهم و سرنوشت‌ساز در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص آن زمان و توطئه‌ها و فتنه‌هایی که از سوی استکبار جهانی و عوامل داخلی آنها شکل گرفته بود مردم بصیر، انقلابی و ولایتمدار کرمانشاه همزمان با سراسر کشور قیام باشکوهی را رقم زدند که نشأت گرفته از قیام عاشورا بود.

روایت پیشگامی کرمانشاهیان در اعلام انزجار از فتنه گران

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با گرامیداشت دهه بصیرت، تصریح کرد: مراسم بزرگداشت یوم الله ۹ دی هر سال در سراسر استان کرمانشاه برگزار می‌شود و مردم انقلابی کرمانشاه همواره در برپایی مناسبت‌های ملی و مذهبی پیشگام بوده‌اند.

وی ادامه داد: در روز هشتم دی ماه سال ۱۳۸۸ مردم فهیم و با بصیرت کرمانشاه احساس مسئولیت و وظیفه کرده و با شور و شعور در اجتماع مردمی حضور پیدا کردند و از کیان انقلاب و ارزشهای و مقدسات اسلام و ولایت فقیه جانانه دفاع کردند.

سروری خاطر نشان کرد: ساکنان سینه ستبر ایران اسلامی زودتر از دیگر هموطنان به ما خاستند و نشان دادند که با تمام وجود پای کار انقلاب و نظام هستند و دلسوزانه در حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی می‌کوشند و این حماسه آفرینی در طول تاریخ ماندگار و جاودانه است.

وی با اشاره به ولایتمداری مردم کرمانشاه، تاکید کرد: این حضور یکپارچه و به موقع مردم در زمان‌های حساس نشان از آگاهی و بصیرت دارد و تمام کسانی را که در خط انقلاب و ولایت قدم برمی دارند در پیشگاه خداوند و ائمه معصومین و شهدای گرانقدر سربلند و روسفید خواهند بود.

امام حسین (ع) خط قرمز مردم ایران اسلامی است

حجت الاسلام یوسف احمدی گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آشوب‌های خیابانی سال ۸۸ دارای یک خط هدایت شده از طرف دشمنان ایران اسلامی بود و زمانی که یک خطا پشت سرهم تکرار شود نشان می‌دهد که دیگر خطا نیست بلکه یک خط است.

وی افزود: فتنه گران با اتفاقاتی که در روز عاشورا به وجود آوردند، صحنه هلهله و غارت خیمه‌ها توسط بنی‌امیه برای مردم مجسم شد اما دشمن در محاسبات خود در تشخیص خط قرمز مردم ایران اسلامی اشتباه کرده بود و با بی حرمتی به عزاداری حضرت سید الشهدا نیت شوم و شیطانی فتنه گران آشکار شد و خون مردم انقلابی به جوش آمد و برای همیشه نسخه فتنه ۸۸ پیچیده شد.

روایت پیشگامی کرمانشاهیان در اعلام انزجار از فتنه گران

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اهانت به دستگاه عزاداری امام حسین (ع) در سال ۸۸، تصریح کرد: در قضیه اهانت به عزاداری‌ها در فتنه ۸۸ و توهین به تکایا و حسینیه‌ها خشم مردم را برافروختند و مردم انقلابی کرمانشاه در روز هشت دی ثابت کردند برای امام حسین هیچگاه کم نخواهند گذاشت و به موقع به صحنه آمدند و از فتنه گران خط خود را جدا کردند.

قیام ۹ دی طومار فتنه گران را درهم پیچید

احمدی خاطر نشان کرد: در فضای تاریک و غبارآلود فتنه‌ها باید روشنگری صورت گیرد اما متأسفانه در فتنه ۸۸ برخی از خواص در کشور دچار تردید شده و به جای روشنگری، سکوت اختیار کردند ولی مردم بصیر و ولایتمدار خود به صحنه آمدند و بساط فتنه گران برچیدند.

وی در ادامه به اقدام به موقع مردم انقلابی کرمانشاه در برگزاری تجمع در اعتراض به ادامه داشتن توهین به مقدسات توسط فتنه گران سال هشتم و نهم دی ماه ۸۸ اشاره کرد و افزود: «زود فهمیدن، به وقت فهمیدن، به هنگام عمل کردن و پاسخ به نیاز دادن» مشخصه‌ای است که رهبر معظم انقلاب در سفر استانی سال ۹۰ برای شهیدان شاخص کرمانشاهی (شهید سید محمد سعید جعفری و یارانش) استفاده کردند و مردم کرمانشاه نیز در هشتم دی ماه سال ۸۸ با آگاهی و اقدام به موقع به نیاز آن روزها پاسخ دادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه پایان کار فتنه ۸۸ را راهپیمایی بصیرتی ۹ دی دانست و افزود: راهپیمایی میلیونی مردم ایران در ۹ دی ماه ۸۸ نسخه فتنه گران را برای همیشه پیچید تا ابد ننگی بر پیشانی فتنه‌گران بماند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 943427

مهمترین اخبار ایران و جهان: