نیوز سیتی!
06 بهمن 1401 - 10:22

جسم بدون قلب حکمت مثل یک ویرانه است

زنجان-نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: شایسته نیست دینی که تیتر آن قرائت علم، تعلیم و مبارزه با جهل است، در بلندای علم و ادب قرار نگیرد. جسمی که در آن قلب حکمت نباشد مثل یک ویرانه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خاتمی شامگاه چهارشنبه درآئین نکوداشت عالم انقلابی ومردمی زنده یادحجت الاسلام حاج سیدرضا موسوی با بیان اینکه شایسته نیست دینی که تیتر آن قرائت علم، تعلیم و مبارزه با جهل است، این جامعه در بلندای علم و ادب قرار نگیرد، گفت: جسمی که در آن قلب حکمت نباشد مثل یک ویرانه است، پیامبر (ص) سفارش کردند که بروید یاد بگیرید، یاد بدهید و فهم عمیقی از دین‌تان داشته باشید و آن‌چه برایتان لازم است بدانید تا جاهلانه نمرید

وی با بیان اینکه تیتر دین ما علم و آگاهی است افزود: در این میان بعثت پیامبر در زمانی رخ داد که جهل، نادانی و خشونت نمایان بود.

خاتمی با بیان در این دوران نه از فرهنگ، ادب و عاطفه خبری بود، اضافه کرد: به صراحت در قرآن در این دوران جاهلیت، دختران را زنده به گور می کردند در این میان تابلوی تیتر پیامبر پنج آیه سوره علق بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان خاطر نشان کرد: این بی انصافی است که این پنج آیه قرآنی تیترش دین باشد اما مسلمان از علم و بهره ای نداشته باشد به عبارتی دیگر، شایسته نیست دینی که تیترش قرائت، علم، تعلیم و مبارزه با جهل است آن جامعه در بلندای علم و ادب قرار نگیرد.

خاتمی با بیان اینکه زنده یادحجت الاسلام حاج سیدرضا موسوی عالمی بزگورار و عالقدر بود که دانش را بسیار دوست داشت، افزود: کار جالبی از سوی جوانان برای بزرگداشت این عالم انجام گرفت.

وی با بیان اینکه ایشان نزدیک به ۴۰ سال در این استان نماز جمعه برگزار می کرد، کسی که ستون خیمه بود بعد از امامان جمعه علم را برافراشت، ادامه داد: جوانان علاقمند در زمان حیات وی، نیز آیین نکوداشتی برای این عالم برگزار کردند، بعضی ها فکر می کردند، در قید حیات می مانند اما تشیع جنازه وی نیز در سطح عالی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: به این مهم توجه داشت از ۲۱۸ هزار شهید دوران دفاع مقدس، ۹۷ درصد از مسجد بودند، حتی کسانی که در مقابل فتنه سپر کردند نیز تربیت شده مساجد هستند چرا که معمار کبیر انقلاب مساجد را سنگر نام نهادند.

جت‌الاسلام سید رضا موسوی طیبی امام جمعه موقت زنجان و امام جماعت مسجد سیدالشهداء سال گذشته به دلیل کهولت سن و بیماری در سن ۷۵ سالگی در بیمارستان آیت‌الله موسوی دار فانی را وداع گفت.

در این برنامه از کتاب حماسه‌سازان عاشورا رونمایی شد. این کتاب در زمان حیات این عالم ربانی تدوین و تالیف شده بود و کتابی تاریخی و مقتل در حوزه مسائل عاشورایی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 998771

مهمترین اخبار ایران و جهان: