نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 21:29

پروژه آبرسانی به موران سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

گرمی- نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه آّبرسانی به بخش مرزی موران سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی اسماعیلی عصر دوشنبه در جریان بازدید از پروژه‌های در حال اجرای شهر مرزی موران اظهار کرد: سال آینده اهالی موران و روستاهای اطراف از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار بهره‌مند شده و دغدغه‌های آنها در این زمینه برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: با همکاری گروه‌های جهادی و سپاه، عملیات آبرسانی به بخش مرزی موران و روستاهای همجوار در حال اجرا است که ۴۱ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی از تأمین بخشی از منابع مورد نیاز برای تکمیل این پروژه خبر داد و گفت: در بودجه سال آینده دولت و مجلس توجهی جدی به مسئله آب و تأمین منابع پایدار آب شهرها و روستاها خواهد کرد تا با توجه به شرایط خشکسالی، در فصل بهار و تابستان مشکل و دغدغه‌ای نداشته باشیم.

اسماعیلی افزود: تلاش ما بر این است تا شهرستان گرمی و انگوت را در سال‌های آینده از وابستگی به منابع آب مقطعی و ناپایدار رهایی داده و با بهره‌برداری از سد عمارت و سایر سدهای در حال تکمیل، آب پایداری را برای گرمی و روستاهای آن تأمین کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به تنش آب در بسیاری از مناطق کشور، در بررسی بودجه سال آینده ردیف‌های خاصی در نظر گرفته می‌شود تا ساکنان مناطق شهری و روستایی با کمترین نگرانی و دغدغه، سال آبی را سپری کنند.

اسماعیلی اضافه کرد: در کنار تأمین آب و راه دسترسی مناسب، عمران روستاها رویکرد دیگر نمایندگان مجلس، مدیران و مسئولان است که بنیاد مسکن در این حوزه اقدامات خوب و مؤثری را آغاز کرده است.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی از سفر قریب‌الوقوع رئیس بنیاد مسکن به گرمی و بازدید از پروژه‌های عمران روستایی خبر داد و بیان کرد: امیدواریم با پرداخت تسهیلات مناسب ساخت و سازها در روستاها توسعه یافته و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی را نیز شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 951027

مهمترین اخبار ایران و جهان: