نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 00:05

۹۳۶ بازرسی فنی از واحدهای تولیدی گلستان

گرگان- رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های استاندارد گلستان گفت: برنامه تکلیفی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران برای بازرسی فنی در گلستان، هزار و ۴۰ مورد بود که با ۹۳۶ بازرسی، ۹۰ درصد آن محقق شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدیس مسیبی شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: بازرسی فنی از واحدهای تولیدی تحت پوشش و کنترل کالاهای تولید شده در واحدهای تولیدی، یکی از وظایف اصلی سازمان ملی استاندارد است که با هدف تأمین ایمنی، ارتقا سلامت عمومی و بهداشت جامعه و حمایت از مصرف کنندگان انجام می‌شود.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های استاندارد گلستان افزود: در این راستا، ۹۳۶ بازرسی فنی از واحدهای تولیدی استان انجام شد که ۱۶ کارشناس فنی استاندارد در قالب تیم‌های یک یا دو نفره، در اجرای این امر دخیل بودند.

وی ادامه داد: برنامه تکلیفی محوله از سوی سازمان ملی استاندارد ایران برای بازرسی فنی در گلستان، هزار و ۴۰ مورد بوده که گلستان با ۹۳۶ بازرسی، موفق به تحقق ۹۰ درصدی این برنامه شد.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های استاندارد گلستان افزود: در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ مطابق با برنامه عملیاتی ابلاغی سازمان ملی استاندارد ایران، ما مکلف به انجام دو هزار و ۷۷ مورد نمونه برداری از فراورده‌های تولیدی مشمول استاندارد اجباری و دو هزار و ۷۷ آزمون روی این نمونه‌ها بودیم که در نهایت هزار و ۳۸۲ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش استان و هزار و ۵۷۲ آزمون روی این نمونه‌ها انجام شد.

مسیبی با بیان اینکه آزمون نمونه‌ها حاکی از انطباق هزار و ۱۸۹ نمونه با استاندارد و مغایرت ۳۸۶ نمونه با استاندارد ملی بود، گفت: به تولیدکنندگان فراورده‌های مغایر با استاندارد، ۴۸۱ تذکر و ۴۳ اخطار کتبی برای رفع نواقص و ارتقا کیفیت کالای تولیدی و در صورت دارا بودن نواقص بحرانی و کاربردی به کمیسیون ماده ۴۲ ارجاع داده شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 951271

مهمترین اخبار ایران و جهان: