نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 19:59

اجرای طرح سفیران قرآنی در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های خراسان جنوبی

بیرجند- رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از اجرای طرح سفیران قرآنی در سطح کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان خبر داد و گفت: تا کنون ۱۶ برنامه اجرا و ۳۲ برنامه دیگر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا عبداللهی عصر پنج شنبه در نشست خبری با بیان اینکه راهبرد سازمان عقیدتی سیاسی تربیت پلیس در تراز انقلاب است، اظهارکرد: مجموعه عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی در تقویت دو بُعد اعتقادی و سیاسی فعالیت می‌کند و بیشتر فعالیت‌های این نهاد معطوف به پرسنل پایور و وظیفه فراجا، خانواده پرسنل و بازنشستگان نیروی انتظامی و خانواده‌های آنها است.

وی به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم از سال ۱۳۸۹ تاکنون در استان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر سه هزار و ۲۰ نفر از کارکنان این سازمان و خانواده‌هایشان از حافظان یک جز تا کل قرآن کریم هستند.

به گفته وی ۴۸ نفر از کارکنان انتظامی استان موفق به حفظ کامل قرآن و بیش از ۵۰۰ نفر حافظ پنج جز و بالاتر شده‌اند.

حجت‌الاسلام عبداللهی با بیان اینکه بیش از ۶۷۰ فرهیخته در سطح انتظامی استان شناسایی و جذب شدند، عنوان کرد: این افراد در طیف‌های مختلف مداحان، موذنان، عکاسان و پژوهشگران برای برنامه‌های فرهنگی به‌کارگیری می‌شوند.

وی از برگزاری طرح جهادی "آموزش و تعالی مبانی فرهنگی" برای کارکنان انتظامی استان خبر داد و گفت: امسال در قالب این طرح ۴۹ روحانی از نقاط مختلف کشور اعزام و ۸۶ درصد نیروها از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه ۹۰۸ نفر از کارکنان و ۷۵۰ نفر از سربازان ناجا در دوره‌های تربیت و تعادلی شرکت کرده اند، تصریح کرد: سه هزار و ۶۲۵ نفر از کارکنان از آموزش‌های طرح تعالی سیاسی خانواده و فرزندان دانشجو (مصباح هدایت) در سال جاری بهره مند شده اند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در طرح جهادی مباحث دینی، سیاسی، اخلاقی و مشاوره خانوادگی به‌صورت چهره به چهره مطرح می‌شود، گفت: در این طرح مشکلات کارکنان انتظامی در یگان‌های مرزبانی، انتظامی، یگان ویژه و مرکز آموزش، دسته‌بندی و پس از آن برای رفع آنها اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای تربیت و آموزش نیروهای انتظامی دوره‌های تربیت تعالی با اعزام کارکنان به سفرهای زیارتی قم، مشهد و عتبات عالیات برگزار می‌شود، ادامه داد: در این راستا از ابتدای امسال بیش از هزار و ۶۰۰ نفر به اردوهای زیارتی اعزام شده‌اند.

حجت‌الاسلام عبداللهی یادآور شد: برای اعزام به عتبات عالیات تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی به هر خانوار با سود صفر درصد پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه دوره‌های تربیت آموزشیار قرآن کریم مخصوص نیروهای کادر و وظیفه هم دنبال می‌شود گفت: آموزش همسرگزینی و دوره‌های تقویت مبانی اندیشه اسلامی از دیگر برنامه‌ها در این حوزه است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی به برنامه‌های شاخص قرآنی این مجموعه اشاره کرد و افزود: فرماندهی انتظامی استان در اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی، مقام برترین دستگاه قرآنی را در سطح استان کسب کرده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی کانال تخصصی عطر قرآن در پیام‌رسان‌های فضای مجازی گفت: در این پیام‌رسان‌ها روزانه یک صفحه از قرآن کریم همراه ترجمه بارگذاری می‌شود و کارکنان و خانواده‌های آنها با مباحث روخوانی و روانخوانی قرآن آشنا می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 957371

مهمترین اخبار ایران و جهان: