نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 16:57

زن، زندگی، آزادی در مکتب فاطمی/ ارائه الگوی سوم زن مسلمان در گام دوم انقلاب ضروریست

دکتر «اسدالله بادامچیان»، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در نخستین نشست هم افزایی و هم اندیشی زنان با محوریت «زن، زندگی، آزادی در مکتب فاطمی» گفت:«نقش زن در مقام آسایش، آرامش و عشق در خانواده و این مقوله ها مسئولیت خواهران ما را بالا می برد.»

به گزارش خبرنگار گروه زندگی خبرگزاری فارس، نخستین نشست هم افزایی و هم اندیشی زنان با محوریت «زن، زندگی، آزادی در مکتب فاطمی»، در آستانه میلاد حضرت فاطمه (س)، در دفتر مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و با حضور جمعی از بانوان اندیشمند و متفکر در این زمینه برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر «مینو اصلانی» رئیس اسبق بسیج جامعه زنان، با اشاره به حوادث اخیر کشور، به بیان ضرورت ارائه الگوی سوم زن مسلمان در گام دوم انقلاب و تثبیت مفاهیم انقلابی پرداخت و گفت:«شاخص ها و مولفه های الگوی زن طراز در سخنان رهبری تبیین شده است. بر اساس این مهم، زن غربی اثرگذار نیست و با نگاه ابزاری به او نگریسته می شود. حتی در حوزه های سیاسی که بحث های فمنیستی مطرح می شود نیز، باز هم بحث ابزاری مطرح است.» این فعال مدنی با تاکید بر نقش مخرب غرب در حوزه زنان گفت:«غرب در سیر حرکت خود در حوزه زنان فطرت و طبیعت زن را بهم ریخت و این نگاه به زیان زنان تمام شد.» وی با بیان اینکه باید فضای جامعه را متعادل کرد یادآور شد:«نگاه رهبری بلندتر و رساتر از جامعه است و ما در راستای این منظومه فکری باید مطالبات ایشان را مدون و مقبول تدارک ببینیم. وقتی صداها شنیده می شود چشم انداز پیش رو را امیدوارانه تر می کند.»

 اصلانی درباره دستاوردهای انقلاب در حوزه زنان افزود:«وقتی زن به میدان می آید غیرت جامعه به جوش می آید. ما نباید به ساختارهای موجود اکتفا کنیم و باید به واسطه نقش های زنان آن را تغییر بدهیم. زن باید نقش تربیتی ایفا کند و دستاورد انقلاب اسلامی احیای هویت زن در تمام دنیاست.»

در ادامه نشست «معصومه ظهیری» فعال و کنشگر حوزه زنان، ضمن تاکید بر سیر تاریخی افول حیات زن در تاریخ اسلام به ویژه بعد از رحلت حضرت رسول (ص)، به دوران معاصر اشاره کرد و گفت:«در جریان انقلاب امام خمینی(ره) از حق اسلامی زنان دفاع کردند. فتوای ایشان در حکومت پهلوی مبتنی بر اسلام و عدم رأی دهی زنان به نفع حکومت طاغوت و جور بود و پس از امام خمینی (ره) رهبر انقلاب نیز با بیان اینکه در بحث زنان ما مطالبه گر هستیم  به گفتمان سازی در این زمینه پرداختند.» این مشاور امور زنان و خانواده تصریح کرد: «ما در چهل‌واره دوم انقلاب، باید طرحی را که احیاگر شخصیت زن باشد  تجدید کنیم و  این بستر را خودمان ایجاد کنیم و در عرصه عمل به یک پسند همگانی برسانیم.» ظهیری با تأکید برسخنان رهبر معظم انقلاب گفت:«در این مسیر باید به رعایت اقتضائات توجه کرد. به طور نمونه برخی از قوانین مدنی را تغییر داد و  این مهم باید با توجه به فرمایشات اخیر رهبری صورت بگیرد.»

در بخش دیگری از این مراسم دکتر «لاله افتخاری»، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به ضرورت ارائه چهره واقعی زن در تاریخ بشریت و مبتنی بر مکتب اسلام اشاره کرد و گفت: «زن مسلمان، زنی است که خانه را نگه می دارد و از خانه مرد به معراج می رود. زن تاثیرگذاری زیادی دارد.»

وی افزود : «اگر غرب می‌گوید زن، زندگی، آزادی ما در مقابل آن حاضریم مباهله انجام دهیم. تربیت نیروی انقلابی از ضروریات است که ما توان آن را داریم.»

در پایان این نشست دکتر «اسدالله بادامچیان»، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تأکید بر نگاه ویژه و شاخص حضرت امام به مقوله زن، حضور بانوان در حزب را مبتنی بر این نگاه برشمرد و اظهار داشت: «وقتی زنان به میدان می آیند انقلاب نهادینه می شود و بعد که نوجوانان به صحنه بیایند پیروز می شود.»

وی ادامه داد: «برکت اهل بیت(ع) در ایران خانواده زهراگونه و علی گونه است و نقش زن در مقام آسایش، آرامش و عشق در خانواده و این مقوله ها مسئولیت خواهران ما را بالا می برد.»

لازم به ذکراست  در این نشست نمایندگان ادوار مجلس، «دکتر مشهدی عباسی» و  «دکتر بروغنی» شرکت داشتند .

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 968227

مهمترین اخبار ایران و جهان: