نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 11:37

موفقیت در کنکور از آنچه فکر می‌کنید به شما نزدیک‌تر است

داوطلبان کنکور سراسری با استرس از آزمون صحبت می‌کنند اما مشاور آموزشی می‌گوید: داوطلبان اگر برنامه‌ریزی و تمرکز داشته باشند بدون استرس می‌توانند به موفقیت دست یابند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، «کنکور» برای هر جوان ایرانی به مثابه پلی برای رسیدن به موفقیت در نظر گرفته می‌شود به طوریکه دانش آموزان کشور زمانی که به سال آخر دبیرستان می‌رسند کنکور را به عنوان سدی برای رسیدن به آینده روشن پیش رویشان می‌بینند و برای گذر از آن استرس می‌گیرند، در حالیکه مشاوران آموزشی بر این عقیده‌اند که اگر داوطلبان کنکور استرس کاذب را از خود دور کرده و برنامه‌ریزی کنند و تمرکز داشته باشند قطعا با موفقیت از کنکور عبور می‌کنند.

البته مشاوران آموزشی کنکور را تنها مسیر رسیدن به موفقیت نمی‌دانند و معتقدند داوطلبان کنکور می‌توانند از مسیرهای مختلفی استعدادهای خود را بروز داده و به موفقیت در زمینه استعدادها و خلاقیت‌هایشان دست یابند.

منصور سعیدی مشاور آموزشی در این زمینه می‌گوید: داوطلبان ذهنشان را مشوش نکنند و برای حضور در آزمون حواسشان به تغذیه، ورزش، خواب و برنامه ریزی درسی در این روزهای پایانی باشد.

وی درباره تغذیه داوطلبان می‌گوید: داوطلبان در چند روز باقیمانده تا کنکور شبها زود بخوابند تا عادت کنند در شب کنکور هم زود بخوابند، همچنین در این روزهای پایانی نیز صبحانه سبک میل کنند، برخی داوطلبان می‌گویند ما شب ها می‌توانیم درس بخوانیم و احساس می‌کنند یادگیری‌شان در شب‌ها بیشتر است اما کنکور شب برگزار نمی‌شود بنابراین سعی کنند روزها درس بخوانند و شب‌ها استراحت کنند.

به گفته وی، والدین داوطلبان کنکور نیز باید بدانند که حالا وقت نصیحت نیست و فقط استرس فرزندانشان را کاهش دهند چرا که با نصیحت فشار بیشتری به آن‌ها وارد می‌شود.

سعیدی معتقد است: داوطلبان کنکور در این روز آخر باقیمانده تا کنکور اصلا نباید درس بخوانند، بلکه باید سعی کنند آن روز را در پارک یا مکان زیارتی یا هر جایی که آرامش روحی و روانی برایشان به همراه دارد، حضور یابند.

این مشاور آموزشی می‌گوید: داوطلبان همچنین در این روزهای پایانی ورزش و نرمش را در دستور کار داشته باشند تا در روز کنکور راحت‌تر بتوانند چند ساعت بر روی صندلی نشسته و تمرکز کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 977827

مهمترین اخبار ایران و جهان: