نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 10:57

افزایش 60درصدی بودجه سال آینده اصفهان/ سهم ۳۹ درصدی محیط‌زیست و حمل و نقل

شهردار اصفهان با بیان اینکه ۳۹ درصد بودجه ۱۴٠۲ معطوف به محیط زیست و حمل و نقل است، گفت: در بودجه پیشنهادی سهم بخش عمرانی ۷۱ درصد و جاری ۲۹ درصد پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان صبح امروز در هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان  اینکه تلاش بر این بود که بودجه طبق تقویم به نتیجه برسد، اظهار داشت: این بودجه با نگاهی به واقعیت‌ها مبنی بر سیاست‌های مورد نظر، ضرورت‌های شهری، واقعیت‌های ملی در تدوین برنامه توسعه هفتم و بودجه، متغیرهایی مانند نرخ تورم و حتی نگاهی به رخدادهای بین‌المللی به نتیجه رسید.

وی با اشاره به اولویت‌های بودجه ۱۴٠۲ عنوان کرد: در بودجه پیشنهادی سهم بخش عمرانی ۷۱ درصد و جاری ۲۹ درصد پیش‌بینی شده و تلاش شده اولویت بر اساس واقعیت‌ها و تأکیدات شورا و مسائل زیست محیطی و حمل‌و نقل باشد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه ۳۹ درصد بودجه معطوف به محیط زیست و حمل و نقل است، گفت: همچنین تلاش شد گام‌هایی در راستای تحقق بودجه‌ریزی عملیاتی برداریم و در این راستا بیش از ۳٠ درصد پروژه‌ها دارای طرح و الزامات است و امیدوارم در آینده به بودجه‌ریزی عملیاتی برسیم.

شهردار اصفهان در خصوص نرخ افزایش بودجه اظهار کرد: درصد افزایش بودجه در کلانشهرها بر یک دامنه ۲٠ تا ۸٠ درصدی مطرح بود که ما به ۶٠ درصد رسیدیم و اگر واقعیت‌ها را مدنظر قرار دهیم متوجه خواهیم شد در غیر این صورت با مشکل مواجه می‌شدیم.

وی افزود: سیر بودجه نشان می‌دهد دستمان در تعریف پروژه‌های جدید باز نبود اما باز هم تلاش کردیم ضرورت‌های شهری خصوصا حوزه حمل و نقل را مد نظر قرار دهیم.

پایان پیام/۶۳۱۲۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 977727

مهمترین اخبار ایران و جهان: