نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 15:42

پرداخت ۱۴۷۲میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان زنجان

زنجان-مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: در۹ماهه امسال هزار و۴۷۲میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت کرده‌ایم لذا مدیران شهری نسبت به هزینه کرد این درآمدها شفاف سازی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیروز شکوری روز شنبه در دیدار با اعضای شورای شهر زنجان اظهار داشت: یکی از منبع‌های درآمدی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها سازمان امور مالیاتی است و در استان زنجان هم مانند سایر نقاط کشور، اداره کل امور مالیاتی استان زنجان سهم زیادی در منابع درآمدی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دارد.

وی با اشاره به پرداخت هزار و ۴۷۲ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری های استان در ۹ ماهه امسال، گفت: در این بین سهم شهرداری زنجان ۵۸۵ میلیارد تومان است.

شکوری گفت: این مبلغ که اداره مالیاتی استان به شهرداری پرداخت کرده، کم نیست و می توان با این مبلغ خدمت‌رسانی زیادی به مردم انجام داد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان اضافه کرد: از اعضای شورای شهر زنجان و مسئولان شهرداری تقاضا داریم در این زمینه شفاف‌سازی و به مردم اعلام کنند که عمده درآمد شهرداری زنجان از کجا تأمین می‌شود تا مردم اطلاع پیدا کنند که پرداخت مالیات‌هایشان صرف رفاه و آبادانی آنها می‌شود.

وی تشریح کرد: اطلاع‌رسانی صحیح و به هنگام از نحوه مصارف حاصل از درآمدهای مالیاتی و تبیین و تشریح کارکردها و آثار پرداخت مالیات سبب همکاری و مشارکت بیشتر مردم در این زمینه می‌شود.

شکوری گفت: اگر چنین حسی در مردم به وجود آید که پرداخت مالیات در راستای ساختن فردایی بهتر برای خود و فرزندانشان است، تمایل و رغبت آنان برای پرداخت مالیات بیشتر می‌شود که در این راستا لازم است تمام دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی استان با امور مالیاتی همراه شوند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری به عنوان نهادی پرمخاطب است و اکثر کارهای روزمره مردم با این نهاد عجین شده، گفت: مردم حق دارند بدانند پرداخت مالیات‌هایشان در کجا هزینه شده است بنابراین اهمیت شفافیت در حوزه مدیریت شهری از سایر نهادها بیشتر است، چون بیش‌تر بودجه شهرداری از سوی مردم تامین شده و این حق طبیعی مردم است که بدانند بودجه شهرداری چگونه هزینه می‌شود.

این مسئول از اعضای شورای شهر زنجان درخواست کرد اعلام کنند چه میزان اعتبار از سوی اداره کل مالیاتی از محل مالیات‌های مردمی جهت رفاه و آبادانی شهر به شهرداری زنجان پرداخت شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 988471

مهمترین اخبار ایران و جهان: