نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 15:38

تلاش دشمنان برای اهل بیت‌زدایی از شعر ترکی/ جشنواره سراسری شعر غدیریه بناب به یک جریان تبدیل شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: با وجود تلاش دشمنان برای اهل بیت زدایی از شعر ترکی، شاهد ظهور چهره های جوان در شعر اهل بیت (ع) هستیم و به یک دوران باشکوه در شعر آیینی نزدیک می شویم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سیدمحمدحسین بلاغی امروز در آیین اختتامیه بیست و یکمین دوره جشنواره شعر غدیریه بناب اظهار کرد: با اهتمام اهالی شعر و ادب به یک دوران باشکوه در شعر آیینی نزدیک می شویم.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت شعر آیینی در فرهنگ اسلامی و ایرانی افزود: شعر آیینی از گفتمان اسلامی و انقلابی سرچشمه می گیرد و در برهه کنونی شعرای پیشکسوت و جوان اهتمام جدی برای گسترش این نوع شعر دارند.

بلاغی گفت: با وجود تلاش دشمنان برای اهل بیت زدایی از شعر ترکی، شاهد ظهور چهره های جوان در شعر اهل بیت (ع) هستیم و به یک دوران باشکوه در شعر آیینی نزدیک می شویم. 

بلاغی تصریح کرد: در حوزه شعر و علی الخصوص شعر آیینی، ایران و در راس آن آذربایجان پرچمدار انتقال مفاهیم متعالی در بین نسل هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری بیست و یک دوره جشنواره شعر غدیریه بناب گفت: همراهی اهالی شعر و ادب، مردم بناب و مسئولان دستگاههای مختلف شهرستان زمینه ساز برگزاری مستمر این جشنواره در طول بیست و یک دوره شده و برکات زیادی برای حوزه شعر آیینی استان داشته است.

وی بر حمایت ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از جریان شعر آیینی تاکید کرد.

بلاغی با بیان اینکه ۴۰۰ اثر از سوی شعرای ۲۸ استان کشور به دبیرخانه جشنواره سراسری شعر غدیریه بناب ارسال شده است؛ افزود: بیست و یکمین جشنواره سراسری شعر غدیریه بناب در دو بخش فارسی و ترکی ارسال آثار داشتند که از هر بخش ۵ نفر برگزیده شدند.

وی خاطرنشان کرد: امسال یک بخش ویژه کودک نیز به این جشنواره اضافه شده که مورد استقبال قرار گرفته است.

گزارش فارس حاکی است، در این آیین از نفرات برتر بخش های مختلف بیست و یکمین جشنواره سراسری شعر غدیر بناب تجلیل شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1016971

مهمترین اخبار ایران و جهان: