نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 00:59

تعیین تکلیف پرونده‌های مسن در محاکم قضایی سمنان

رئیس کل دادگستری استان سمنان بر لزوم دقت در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی و تعیین تکلیف قانونی پرونده‌های مسن در محاکم قضایی این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان در جریان بازدید از مراجع قضایی سراسر استان سمنان و علی‌رغم اعلام استانداری سمنان مبنی بر تعطیلی ادارات سراسر استان آن هم به علت برودت هوا با هدف مدیریت مصرف گاز، به‌منظور مشاهده و بررسی حسن اجرای امور و تکریم مراجعان، در شعب فعال دادگاه‌ها و دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان برای مدت دو ساعت حضور یافت.

وی افزود: در این بازدید، ضمن قدردانی از حضور همکاران در انجام قانونی درخواست‌های مراجعان، به عدم محول ساختن اتخاذ تصمیم نهایی در پرونده‌ها به روزهای منتهی به پایان ماه و حساسیت و دقت در رسیدگی به پرونده‌های موسوم به کثیرالشاکی و تعیین تکلیف قانونی پرونده‌های مسن تأکید شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان جلب رضایت مردم را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: به همین منظور، در حین و حتی هنگام خروج از شعب مورد بازدید با مراجعان روبه‌رو شدم و ضمن استماع مطالب آنان، دستورات و ارشادات قانونی لازم صادر و سپس ادامه بازدید انجام شد.

عبداللهی گفت: پیگیری و انجام قانونی درخواست‌های مراجعان از مهم‌ترین وظایف کارکنان قضایی و اداری دستگاه قضایی استان به شمار می‌آید و مایه عزت دستگاه قضایی است.

وی تصریح کرد: به یکایک قضات و کارمندان تأکید شد که رضایت مردم با انجام سریع همراه با دقت و به دور از اطاله در رسیدگی به پرونده‌های آنان، آن هم در زمان مناسب و با صدور آرای متقن حاصل می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: موضوع کسب رضایت عمومی در انجام امور قضایی امری انکارناپذیر است و با توجه به تعطیلات پیش‌آمده تأکید شد تا اوقات احتمالی رسیدگی به پرونده‌هایی که نیاز به تعیین و تجدید وقت دادرسی مجدد دارد، در اولین فرصت انجام و از سوی شعب به طرفین پرونده‌ها اعلام شود تا حقوق قانونی مردم دچار آسیب نشود.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 977427

مهمترین اخبار ایران و جهان: