نیوز سیتی!
10 بهمن 1401 - 16:27

پیشگیری از تصرف و تعرضات احتمالی اراضی، اولویت کاری یگان حفاظت است

فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان زنجان، گفت: یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان با حمایت های همه جانبه مدیرکل اداره کل راه و شهرسازی و با تعاملات خوبی که با دستگاههای مرتبط استانی دارد مشکل خاصی در حفاظت از اراضی در استان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص حفاظت از منابع ملی و بیت المال و با بیان اینکه نخستین اولویت کاری یگان حفاظت، پیشگیری از تصرف و تعرضات احتمالی اراضی که در محدوده و حریم شهرها تحت مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن در اداره کل راه و شهرسازی استان است، اظهار داشت: یکی از معضلات پدیده زمین خواری، تغییر در اراضی، بدون مجوز قانونی hsj و یگان حفاظت در زمینه برخورد با جرم زمین خواری با هیچکس تعارف نداشته و ندارد.

فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان زنجان، با اشاره به اینکه در استان همزمان با سراسر کشور در طول شبانه‌روز سامانه تلفنی چهار رقمی ۱۶۵۶ برای دریافت اخبار و گزارشات مردمی برای مقابله با پدیده زمین خواری و پیشگیری از تصرفات احتمالی فعال است، ابراز کرد: در سالجاری ۲۷ مورد اخبار و گزارشات مردمی از این سامانه دریافت شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: همچنین سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در راستای مدیریت و پایش بهینه اراضی کل کشور با استفاده از تصاویر ماهواره ای برای اکثریت استان‌های کشور راه‌اندازی شده که یگان حفاظت راه و شهرسازی با دستگاه‌های مرتبط دیگر در این سامانه عضویت داشته و با نظارت مسوولین قضایی در استان با این سامانه همکاری لازم به عمل می آید.
باقری گفت: یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان با حمایت های همه جانبه مدیرکل اداره کل راه و شهرسازی استان و با تعاملات خوبی که با دستگاههای مرتبط استانی دارد مشکل خاصی در حفاظت از اراضی در استان وجود ندارد.
فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان زنجان، ابراز کرد: از شهرداری ها، دهیاری ها و شوراهای سطح استان که در همه حال همراه هستند درخواست می شود هر گونه اخبار و اطلاعات در زمینه اراضی ملی و دولتی را با یگان در میان بگذارند.
باقری افزود: از مردم استان درخواست می شود قبل از خرید اراضی در حریم و محدوده شهرها برای اطمینان از اینکه در دام افراد کلاهبردار گرفتار نشوند از اداره راه و شهرسازی استان استعلام لازم را حاصل کنند.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1007971

مهمترین اخبار ایران و جهان: