نیوز سیتی!
18 مهر 1402 - 11:48

واحدهای صنعتی پر مصرف به فکر سوخت جایگزین باشند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی پر مصرف، از هم اکنون به فکر ذخیره‌سازی سوخت و استفاده از سوخت جایگزین باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین محمدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان امروز در جمع مدیران شرکت گاز اظهار کرد: با توجه به شناسایی واحدهای صنعتی پرمصرف توسط شرکت گاز استان، این واحدها باید هر چه سریعتر نسبت به تامین سوخت جایگزین خود برنامه ریزی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان با اشاره به اینکه پیک مصرف سوخت گاز طبیعی در استان زنجان در ماه‌های دی و بهمن است، افزود: واحدهای صنعتی با مدیریت صحیح و ذخیره‌سازی به موقع سوخت جایگزین برای روزهای اوج مصرف، نگران تعطیلی واحدهای تولیدی خود نباشند.

وی با تاکید بر تامین سوخت پایدار برای مشترکان گاز طبیعی به ویژه مصرف کنندگان خانگی افزود: اصلی‌ترین مصرف کنندگان گاز طبیعی مشترکان خانگی هستند که با رعایت صحیح مصرف می‌توانند در تامین گاز پایدار در زمستان موثر باشند.

محمدی استفاده از سوخت جایگزین برای مدارس را نیز مهم ارزیابی کرد و افزود: با توجه به اینکه در سال گذشته به خاطر افت سطح فشار گاز در کشور، چند روز مدارس استان با تعطیلی مواجه شدند، امسال باید قبل از فرا رسیدن فصول سرد و افزایش مصرف گاز نسبت به تامین و تجهیز مدارس به سوخت جایگزین برنامه ریزی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان در ادامه، تشویق و اعمال تخفیف برای مشترکان کم مصرف را مورد تاکید قرار داد و یاد آور شد: با توجه به اینکه اعمال تخفیف و تشویق در مصرف برق در جامعه بازخورد خوبی داشته است، اجرای این برنامه در کاهش مصرف گاز می تواند موثر باشد.

وی با بیان اینکه سال گذشته گاز زنجان عملکرد خوبی در مدیریت شبکه پایدار گاز نسبت به شرکت‌های گاز استان‌های همجوار داشته است؛ افزود: با مدیریت و پایداری شبکه گاز، هیچ گونه نارضایتی در بخش‌های مختلف مصرف گاز استان نداشته‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان اذعان داشت: امیدواریم امسال نیز با مدیریت صحیح شرکت گاز و همکاری مردم و مسئولان؛ مشکلی در تامین سوخت واحدهای تولیدی، تجاری، ادارات دولتی و مصارف خانگی نداشته باشیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1533627

مهمترین اخبار ایران و جهان: