نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 10:45

توزیع بیش از ۹۶ هزاربسته معیشتی بین خانوارهای نیازمند

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از توزیع بیش از ۹۶ هزار بسته معیشتی و حمایتی بین خانوارهای نیازمند در مناطق محروم و محلات کمتربرخوردار در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، وحید سلیمی، گفت: اعتماد خیرین و حامیان به جمعیت هلال احمر و خانواده بزرگ داوطلبان به عنوان حلقه اتصال بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان، سرمایه اجتماعی بی بدیلی است.

سلیمی‌پروژه‌های داوطلبی معیشت محور و محرومیت زدا را یکی از طرح های اصلی و ماموریت‌های مهم سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌ احمر برشمرد و اظهار کرد: توزیع بسته‌های معیشتی و حمایتی بین جامعه هدف، از جمله اقدامات عینی و مصداقی در زمینه تحقق این رسالت اجتماعی است.

وی افزود: در همین راستا، سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۲۵ هزار و در شش ماه اول امسال بیش از ۹۶ هزار بسته معیشتی شامل مواد غذایی، بهداشتی و زیستی را بین نیازمندان در سراسر کشور توزیع نمود.

سلیمی سهم خیرین و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم را در این خصوص قابل توجه و اثرگذار توصیف و تصریح کرد: این استان در حوزه  جذب منابع داوطلبی جزو استان‌های ممتاز و پیشتاز است که ساخت سه پایگاه امداد و نجات خیر ساز در سال‌های اخیر و مشارکت 2500 داوطلب در برنامه‌های بشردوستانه، توزیع 4714 سبد معیشتی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در ایام نوروز و ماه رمضان، اجرای موفق پویش مرهم زائر ۲ با جمع آوری ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال مشارکت عمومی‌برای مراسم اربعین حسینی(ع) در شش ماه نخست سال جاری، نمونه‌های موید این موضوع است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار در سطح ملی و شناسایی ۲۰۲۰ محله بر اساس فراوانی آسیب‌های اجتماعی،گفت: سهم استان قم از جامعه هدف این طرح ملی، ۳۳ محله بوده است که مسئولیت مستقیم ۳ محله از این تعداد، بر عهده جمعیت هلال احمر استان قم است.

سلیمی در پایان از اجرای طرح نسیم مهرورزی با مشارکت اعضای مجمع خیرین جمعیت هلال احمر استان قم و تهیه ۱۸۵۰ سبد معیشتی به ارزش مجموع و حدودی ۲ میلیارد ریال با هدف توزیع بین ۳ محله کمتر برخوردار این استان در طرح ۲۰۲۰ محله قدردانی کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1534727

مهمترین اخبار ایران و جهان: