نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 10:28

آماده‌باش کامل دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه

فرماندار کهگیلویه در پی هشدار قرمز هواشناسی استان، بر آماده‌باش کلیه دستگاه‌های اجرایی شهرستان جهت مقابل با بحران‌های احتمالی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، در پی هشدار قرمز هواشناسی استان نسبت به ورود یک سامانه بارشی قوی در استان و احتمال بارش‌های سیل‌آسا در برخی مناطق  و خطرات ناشی از  آن کمیته پیشگیری و مقابله با بحران کهگیلویه جهت هماهنگی دستگاه‌های عضو  تشکیل جلسه داد.

سید حمزه محقق‌زاده در این جلسه گفت: با توجه هشدارهای هواشناسی مبنی بر احتمال فعالیت سامانه بارشی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه و پیش‌بینی کانون اصلی بارش‌های احتمالی در شهرستان  تمامی دستگاه‌های مسؤول در مدیریت بحران در محل کار مستقر بوده تا در صورت بروز بحران در کمترین زمان ممکن اقدام شود.

فرماندار شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: ضروری است تیم‌های امدادی و خدمات‌رسان برق، آب و  ارتباطات، شهرداری‌ها، عشایر، جهاد کشاورزی راهداری، حضور مستمر داشته باشند تا در صورت بروز مشکلات احتمالی در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام کنند.
 
وی خاطرنشان کرد‌: تا پایان فعالیت احتمالی سامانه بارشی و اعلان هواشناسی مرخصی و ماموریت تمامی دستگاه‌ها، شهرداران و اعضای ستاد مدیریت بحران لغو است.

به گزارش فارس، هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار از سوی هواشناسی در زمینه آمادگی مدیریت بحران برای یک پدیده جوی و احتمال خسارت‌های وسیع است که با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌شود که وارد عمل شوند و اقدام‌های لازم را برای کاهش خسارات ناشی از وقوع پدیده‌های جوی انجام دهند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1578371

مهمترین اخبار ایران و جهان: