نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 20:34

تشریح برنامه‌های ایام فاطمیه در پلدختر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پل‌دختر برنامه‌های ویژه ایام فاطمیه در این شهرستان را تشریح کرد.

محمد محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پل‌دختر اظهار کرد: برنامه‌ها و اقدام‌های ایام فاطمیه در شهرستان پیرو شعار محوری امسال در این ایام با عنوان «مادم مظلومه بود و یاور مظلومان» برگزار و اجرا می‌شود.

 وی افزود: بر این اساس برپایی نمایشگاه مادرانه با موضوع عفاف و حجاب و ایستگاه سلامت معنوی در محل برگزاری نمازجمعه به مناسبت ایام فاطمیه در شهرستان پل‌دختر برگزار می‌شود.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی  پل‌دختر گفت: پاتوق فاطمی در مدارس با برگزاری مراسم عزاداری ویژه ایام فاطمیه توسط  دختران حاج قاسم از برنامه‌های این اداره در پل‌دختر است.

وی افزود: سفره نذر فاطمه با پخت و توزیع غذای گرم در مساجد و تکایا، برگزاری روضه فاطمی در قالب مراسم و مجالس خانگی از دیگر برنامه‌های ویژه ایام فاطمیه در پل‌دختر است.

محمودی یادآور شد: همچنین به مناسبت ایام فاطمیه مداح ، سخنران، مبلغ و مبلغه به مدارس، مساجد و مجالس روضه نذر فاطمی در سطح شهرستان در راستای ترویج فرهنگ فاطمی و سیره زندگی ائمه (ع) به ویژه بانوی ۲ عالم فاطمه زهرا(س) اعزام می‌شود.

وی افزود: در این راستا از سخنرانان و مداحان برجسته استانی و کشوری  برای حضور در این مراسم دعوت به عمل می‌آید.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی پل‌دختر گفت: این اداره به مناسبت ایام فاطمیه به فضا‌سازی محیطی با نصب پارچه و پرچم‌های سیاه در سطح شهر، مساجد و سردرب اداره‌ها، تکایا و حسینیه‌های مذهبی اقدام کرد.

وی افزود: جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی در راستای برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌های ایام فاطمیه در زمینه دسته ‌روی و عزاداری و نشست هم‌اندیشی شبکه تبلیغ (مبلغین و مبلغات) در شهرستان برگزار شد.

محمودی یادآور شد: در این جلسه مقرر شد سه‌شنبه‌های مهدوی در هفتم، چهاردهم و بیست و یکم آذرماه جاری با رویکرد ختم صلوات برگزار شود.

 وی افزود: همچنین برگزاری مراسم‌های ختم قرآن در خانه‌های قرآنی و موسسات، مراسم عزاداری و جلسه‌های خانگی تلاوت قرآن نیز در ایام فاطمیه توسط روحانیون مستقر و عزاداری توسط امامان جماعات در پلدختر برگزار می‌شود.

پایان پیام/

 

 

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1586671

مهمترین اخبار ایران و جهان: