نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 23:52

پوتین: تقویت نیروی دریایی روسیه با قدرت ادامه خواهد یافت

رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه بر ضرورت تقویت نیروی دریایی این کشور و افزایش امادگی رزمی ناوگان روسیه در آب‌های مهم جهان از جمله دریای سیاه و خزر تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت که تلاش این کشور برای افزایش قدرت دریایی  و حضور در آب‌های مهم جهان ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» پوتین در مراسم راه اندازی زیردریایی‌های اتمی این کشور گفت: «در سال‌های آینده، به عنوان بخشی از برنامه تسلیحاتی دولتی، سه ناو موشک‌ انداز راهبردی کلاس "بوری" به نیروی دریایی روسیه الحاق می‌شوند.»

وی با بیان اینکه همزمان پنج زیردریایی کلاس «یاسن-ام ا»  در حال ساخت است، گفت:«روسیه تمام برنامه‌های خود را برای ساخت زیردریایی‌ها و کشتی‌ها اجرا خواهد کرد.»

همزمان با ادامه جنگ روسیه با اوکراین، نیروی دریایی روسیه ناوگان موشک انداز خود مجهز به انواع موشک‌های کالیبر را دریای سیاه تقویت کرده است.

روسیه ناو‌های موشک انداز کلاس «کاراکورت» و کالیبر خود را در دریای سیاه بازگردانده است.

ناو موشک انداز کلاس کاراکورت در جریان نبرد با اوکراین آسیب دیده بود، اما با تعمیر آن توسط روس‌ها اینک به صحنه عملیات بازگشته است. مسکو ناو موشک انداز کالیبر را که یک نوع سامانه موشکی کروز است از طریق آبراه «ولگا-دون» به دریای سیاه منتقل کرده است.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد:«ما آمادگی رزمی نیروی دریایی روسیه را در قطب شمال، خاور دور، دریای سیاه، دریای بالتیک، دریای خزر و مهمترین اقیانوس‌های جهان تقویت خواهیم کرد.»

پوتین همچنین گفت که در حال تجهیز نیروی دریایی روسیه به پیشرفته‌ترین تجهیزات و تسلیحات است.

نیروی دریایی اوکراین در بحبوحه نبرد اعلام کرد، روسیه پنج فروند کشتی جنگی خود را در دریای سیاه در حالت رزمی نگاه داشته است.

بلغارستان از اعضای ائتلاف ناتو پس از حادثه کشتی باری ترکیه گمانه زنی کرده بود درگیری بین ناتو و روسیه در دریای سیاه امکان پذیر است.

«تئودور تاگارف» وزیر دفاع این کشور درباره درگیری بین ناتو و روسیه در دریای سیاه گفت: «... تلاش می‌کنیم که این اتفاق نیفتد، روسیه دائما ناتو را تحریک می‌کند.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601827

مهمترین اخبار ایران و جهان: