نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 20:44

اجرای کلان‌‌برنامه علمی «پایداری و کارآمدی خانواده» در اصفهان

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از اجرای کلان برنامه «پایداری و کارآمدی خانواده» در راستای تدوین برنامه‌ای جامع در حوزه خانواده خبر داد و گفت: این برنامه‌ به منظور افزایش کارآمدی و پایداری خانواده ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام عبدالرسول احمدیان، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در نشست خبری به جایگاه خانواده در فرهنگ ایرانی اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: تغییر در ساختار و فرهنگ خانواده منجر به تغییر در ساختار و فرهنگ عمومی و همینطور اگر تغییری فرهنگ عمومی ایجاد شود، در فرهنگ، ساختار، پایداری و کارآمدی خانواده نیز تغییراتی به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه متخصصین علوم مختلف از نگاه‌های مختلف به مسایل خانواده می‌پردازند، افزود: تفاوت این توصیه‌ها از منظره‌ای علمی مختلف یک آسیب است و لذا ضرورت دارد برنامه‌ جامعی با توجه به ابعاد مختلف علمی در حوزه خانواده به منظور افزایش کارآمدی و پایداری خانواده ارائه شود.

احمدیان اضافه کرد: در همین راستا همایش «پایداری و کارآمدی خانواده» در ۶ محور ارسال مقالات به این همایش «حکمرانی، پایداری و کارآمدی خانواده»،  «فضیلت‌های اخلاقی و پایداری و کارآمدی خانواده»، «فقه و حقوق خانواده و پایداری و کارآمدی خانواده»، «باورها و رفتارهای دینی و پایداری و کارآمدی خانواده»، «پویایی‌های اجتماعی و فرهنگی و پایداری و کارآمدی خانواده»، «مشاوره و برنامه‌های غنی سازی ازدواج و پایداری و کارآمدی خانواده» تابستان سال آینده به صورت ملی در اصفهان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این همایش مبتنی بر سبک زندگی ایرانی اسلامی درجه isc دارد و با مشارکت ۱۵ مرکز علمی آموزشی و‌ پژوهشی دانشگاهی و حوزوی برگزار می‌شود مهلت ارسال آثار از طریق  چکیده ۱۵ اسفند است و اصل مقالات و طرح‌ها ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ و پس از بررسی اصل همایش در تابستان سال آینده برگزار خواهد شد.

همچنین «محمد ثناگویی‌زاده» دبیر علمی این همایش با بیان اینکه در جامعه ما خانواده متولی ویژه‌ای ندارد، اظهار داشت: بسیاری از کشورها برای پاسخ به نیازهای موجود در حوزه خانواده به سمت تشکیل وزارت خانواده رفته‌اند ولی در کشور ما خانواده متولی ویژه‌ای ندارد و انتظار ما از این همایش ارایه راهکارهای لازم در حوزه حکمرانی مسأله خانواده و همچنین راهکارهای قابل اجرا در این زمینه است.

همچنین «فریبرز راهدان» رییس پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به مناسبت روز پژوهش و فناوری اظهار داشت: این پژوهشکده تا کنون ۱۱۰ طرح پژوهشی، ۱۵۵ کارگاه علمی، ۲۰ کرسی ترویجی و ۲۰۰ کرسی آزاد اندیشی برگزار کرده است. ۱۳۲ عنوان کتاب در قالب ۱۷۳ جلد منتشر و همچنین نشریه «مطالعات اخلاق کاربردی» و «اسلام و مطالعات خانواده» به صورت دوفصلنامه منتشر می‌کند. 

وی ادامه داد: امسال به مناسبت هفته پژوهش ۳۰ عنوان برنامه از جمله  پنل تخصصی آفلاین آموزش هوش مصنوعی در حوزه پژوهش و رونمایی از ۲۰ کتاب جلد کتاب را در دستور کار دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601727

مهمترین اخبار ایران و جهان: