نیوز سیتی!
10 آبان 1402 - 21:38

خودروهای قاچاق در بوشهر مزایده می‌شود

مدیرکل اموال تملیکی استان بوشهر گفت: برخی از کالاها از جمله لوازم یدکی، خودرو و ماشین آلات سنگین و راهسازی با حضور کارشناسان رسمی دادگستری مورد ارزیابی قرار گرفته و جهت تعیین تکلیف و طرح در مزایده آماده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، عملیات تحویل، بارگیری و انتقال کالاهای متروکه، ضبطی و قاچاق از گمرکات استان بوشهر که توسط اموال تملیکی از مهرماه آغار شد به صورت شبانه روزی همچنان ادامه دارد.

 سید علی عسکری مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار فارس از انتقال بیش از ۹۰ درصد کالاهای قاچاق، ضبطی و متروکه گمرکات شمال و جنوب استان خبر داد و اظهر داشت: اقلامی همچون گوشی تلفن همراه، لوازم یدکی، لوازم خانه و آشپزخانه، چینی آلات، مواد غذایی، ماشین آلات راهسازی و ابزار آلات به انبار مرکز استان جهت تعیین ارسال شد.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد کالاهای موجود در گمرکات جنوبی استان به انبار اموال تملیکی مرکز استان انتقال داده شده که بخش قابل توجهی از انبارهای گمرکات برای استفاده مجدد آماده و همچنین تعیین تکلیف فوری کالاهای تحویل گرفته در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: کالاهای فوق الذکر دارای حکم قضایی قاچاق، ضبطی و متروکه هستند که پس از تحویل در روند تعیین تکلیف قرار می‌گیرند و پس از گمرکات جنوب استان بلافاصله کالاهای گمرکات شمالی در حال بارگیری و تعیین تکلیف هستند.

 عسکری در خصوص روند تعیین تکلیف کالاهای در اختیار اموال تملیکی از گمرکات گفت: بسیاری از کالاهای فوق که قابلیت جابجایی دارند با حضور و نظارت مقامات قضایی و گمرکات پس از تحویل به انبار مرکزی انتقال و پس از اخذ مجوزهای لازم از جمله استاندارد تعیین تکلیف می‌شود و برخی از کالاها از جمله لوازم یدکی، خودرو و ماشین آلات سنگین و راهسازی که انتقال آنها نیاز به زمان بیشتری است همزمان با تحویل و با حضور کارشناسان رسمی دادگستری مورد ارزیابی قرار گرفته و جهت تعیین تکلیف و طرح در مزایده آماده می‌شود.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر گفت: در هفته جاری روند تعیین تکلیف کالاهای گمرکات با حضور دادستان بندر گناوه ، یک محموله ترانزیت به انبار مرکزی انتقال و ماشین آلات و خودروهای گمرک گناوه همزمان مورد ارزیابی کارشناسان رسمی دادگستری قرار گرفتند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1558327

مهمترین اخبار ایران و جهان: