نیوز سیتی!
18 آبان 1402 - 12:46

نخست‌وزیر مالزی: روابط با حماس را حفظ می‌کنیم

نخست‌وزیر مالزی ضمن تاکید بر این که کشورش روابط با حماس را حفظ خواهد کرد، خواستار همبستگی با فلسطینیان شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «انور ابراهیم» نخست‌وزیر مالزی تاکید کرد این کشور روابط با حماس را حفظ خواهد کرد و این گروه را به عنوان «سازمان تروریستی» مجازات نخواهد کرد. 

او این اظهارات را سه‌شنبه در پاسخ به سؤوال قانونگذار درباره این که آیا مالزی خطر پیامدهای اقتصادی را با توجه به درخواست‌ها در سازمان ملل از جمله لایحه پیشنهادی برای تحت فشار قرار دادن حامیان خارجی حماس را می‌پذیرد، بیان کرد. 

نخست‌وزیر مالزی در اشاره به «قانون پیشگیری از تامین مالی بین‌المللی» حماس که مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته تصویب کرد و باید در سنا تصویب شود، گفت: هیچ تهدیدی را نمی‌پذیرم. این اقدام یکجانبه است و معتبر نیست زیرا ما به عنوان اعضا سازمان ملل تنها تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل را به رسمیت می‌شناسیم. 

مالزی با اکثریت مسلمان و اندونزی در همسایگی آن دهه‌هاست از آرمان فلسطین حمایت کرده‌ند. انور در جلسه سه‌شنبه پارلمان گفت: فلسطین از طریق آپارتاید، پاکسازی قومی و حال نسل‌کشی استعمار شده است. هر چه که رخ داد حق و مبارزه مشروع فلسطینیان است. همه احزاب و آحاد مردم باید در موضوع فلسطین همبستگی نشان دهند، نه این که از آن برای سیاست استفاده کنند. 

بیست و دوم اکتبر، هزاران مالزیایی با تکان دادن پرچم فلسطین و حمل بنرهایی در حمایت از صلح، در کوالالامپور پایتخت مالزی برای ابراز همبستگی با فلسطینیان تجمع کردند. دو روز بعد در یک تجمع جداگانه حامی فلسطین در استادیوم ملی مالزی، انور گفت فشار از سوی کشورهای غربی برای محکوم کردن حماس را رد می‌کند.

وی گفت: مالزی کشوری مستقل است. ما تصمیم می‌گیریم چه چیزی درست است. می‌خواهیم با عرب‌ها، فلسطنیان و مردم غزه مانند انسان رفتار شود. نه بیشتر و نه کمتر. 

 فشارهای غرب بر مالزی برای محکوم کردن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین و عملیات طوفان الاقصی در حالی است که وضعیت ناگوار نوار غزه در نتیجه محاصره این منطقه و قطع آب، برق و سوخت از سوی رژیم صهیونیستی همزمان با تداوم حملات نظامی به فلسطینیان، هشدارهای منطقه‌ای و بین‌المللی را به همراه داشته است. 

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1566271

مهمترین اخبار ایران و جهان: