نیوز سیتی!
27 آذر 1402 - 16:16

قدردانی سناتور آمریکایی از تلاش‌ بایدن برای عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو

یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی از تلاش‌های دولت دموکرات بایدن برای عادی‌سازی روابط بین عربستان و رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سناتور«لیندسی گراهام»در جریان یک گفتگوی تلوزیونی به صراحت اعلام کرد که هیچ علاقه‌ای به استیضاح «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ندارد و بیشتر تمایل دارد با دولت وی برای رسیدگی به مناقشات خاورمیانه و بحث عادی‌سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی همکاری کند.

به گزارش «ان‌بی‌سی نیوز»، گراهام  که معمولا یکی از منتقدان سرسخت دولت بایدن بوده است، اینبار در موضعی متفاوت از تلاش‌های وی برای عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی به عنوان گام مهمی در جهت ایجاد ثبات در خاورمیانه پس از جنگ تمجید و قدردانی کرد.

گراهام در این مصاحبه مدعی شده است: عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و سعودی‌ها یک عقبگرد برای ایران به عنوان دشمن ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود که مخالف روابط و تعاملات نزدیکی میان اسرائیل و کشورهای عربی است.

دولت بایدن ایجاد روابط رسمی میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی را به عنوان یک هدف مهم سیاست‌خارجی خود می‌بیند اما کارشناسان روابط بین‌الملل و مسائل منطقه غرب آسیا اعتقاد دارند که جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مانعی در برابر تلاش واشنگتن برای عادی سازی روابط ریاض و تل‌آویو ایجاد کرده است.

ایالات متحده از عادی‌سازی روابط به عنوان یک محور بالقوه در طرح صلح بلندمدت بین رژیم صهیونیستی و همسایگان عرب آن یاد کرده و برتحقق آن پافشاری می‌کند.

گراهام در راستای حمایت از اقدامات بایدن در راستای عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی عنوان کرد: دولت بایدن در تلاش است تا اقدامات برای عادی‌سازی، این روابط را احیا کند و من فکر می‌کنم آنها حق دارند که این کار را انجام دهند.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1608371

مهمترین اخبار ایران و جهان: