نیوز سیتی!
15 آذر 1402 - 09:01

اهدای عضو نوجوان شهرکردی نجات‌بخش زندگی بیماران شد

سرپرست معاونت درمانی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای بیمار مرگ مغزی شده به نام شیدا نادری نوجوان 13 ساله که بر اثر خونریزی مغزی در مرکز آموزشی درمانی هاجر(س) شهرکرد بستری شده بود جداسازی و جهت اهدا به بیماران نیازمند آماده‌سازی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رسول رحیمی گفت: اعضای بیمار مرگ مغزی شده به نام شیدا نادری نوجوان ۱۳ ساله اهل اشکفتک که بر اثر خونریزی مغزی در مرکز آموزشی درمانی هاجر(س) شهرکرد بستری شده بود جداسازی و جهت اهدا به بیماران نیازمند آماده‌سازی شد.

سرپرست معاونت درمانی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در تاریخ ۱۴ آذرماه با اعلام رضایت از سوی خانواده، بیمار مرگ مغزی جهت جداسازی اعضا به بیمارستان آیت‌الله کاشانی منتقل شد.

وی با بیان اینکه کبد این نوجوان در شهرکرد به یک بیمار نیازمند پیوند زده شد، افزود: با انجام این عمل جراحی هشتمین عمل پیوند کبد در استان با موفقیت انجام شد.

رحیمی بیان کرد: این هفدهمین اهدای عضو ثبت شده طی سال جاری در چهارمحال و بختیاری است و علاقه‌مندان می‌توانند با تکمیل فرم عضویت در سایت WWW.SKUMS. AC.IR به خانواده بزرگ اهداکنندگان اعضا بپیوندند. 

پایان پیام/۶۸۰۴۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1595471

مهمترین اخبار ایران و جهان: