نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 15:54

راه اندازی خط تولید تراکتورسازی ایران در 2 کشور آسیایی

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران از راه‌اندازی خط تولید و مونتاژ تراکتور در دو کشور آسیایی تا پایان امسال خبر داد.

مصطفی وحیدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز از برنامه‌ریزی برای تولید ۴۰ هزار دستگاه انواع تراکتور برای امسال خبر داد و اظهار کرد: در نیمه نخست امسال ۲۰ هزار دستگاه تراکتور تولید شده است.

وی  از وجود ۲ خط مونتاژ و تولید تراکتور در کشورهای تاجیکستان و ونزوئلا اشاره و متذکر شد: این دو خط به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی این کشورهای و عدم حمایت از کشاورزان نیمه فعال هستند.

وحید‌زاده گفت: تا پایان امسال خط تولید و مونتاژ تراکتور در دو کشور آسیایی راه‌اندازی‌ می‌شود.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران تصریح کرد: در سال گذشته دو هزار و ۵۵۰ دستگاه تراکتور به ۲۵ کشور صادر کرده ایم که ۳۲ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

وی تصریح کرد: در سال جاری نیز میزان صادرات این مجموعه تاکنون ۲۲ میلیون دلار با یک هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع تراکتور بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد داشته است.

گزارش فارس حاکی است، گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی با شرکتهای اقماری که ۷ شرکت در تبریز و در خود مجتمع تراکتورسازی که قطعات خودروسازان معتبرسبک و سنگین اروپا و حتی دنیا مثل ایتالیا را تامین می کنند، دو شرکت در سنندج و ارومیه و دو خط تولید در خارج از کشور فعال است که با این پیشینه در واقعه می توان تراکتورسازی ایران را نگین صنعت سنگین ایران و حتی منطقه خطاب کرد.

این مجموعه در حال حاضر بالای ۹۵ درصد نیاز بازار داخلی و کشاورزان به تراکتور را تامین می کند و طی چند ماهه گذشته گامهای موثری را برای خروج از تک محصولی بودن و توسعه فعالیتهای خود از جمله در بحث تولید خودروی تجاری برداشته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1564671

مهمترین اخبار ایران و جهان: