نیوز سیتی!
06 دی 1402 - 14:29

جمعیت هلال احمر نیازمند تجهیزات به روز است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: با توجه به شرایط و تعدد حوادث و سوانح در کشور امکانات جمعیت هلال احمر، به روز نیست که با کسب تجربه و تخصص از حوادث سطح کشور باید آن را به روز کرد.

محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: وظیفه اصلی جمعیت هلال احمر در مرحله اول امداد و نجات و بعد از آن آموزش همگانی است.

وی با اشاره به حادثه‌خیر بودن کشور، ادامه داد: ۳۷ از  ۴۳ بلایای طبیعی و غیرطبیعی شناخته شده در دنیا در کشور ایران اتفاق می‌افتد که استان کرمانشاه مستثنی از این بلایا نیست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: همین حادثه‌خیز بودن استان می‌طلبد مردم در بحث حوادث و سوانح آمادگی‌های لازم را داشته باشند و با فراگرفتن آموزش‌ها امداد و کمک‌های اولیه شناخت کافی را در بحث حوادث و سوانح داشته باشند.

وی ادامه داد: تاب‌آوری جامعه در مقابل حوادث و سوانح با آموزش همگانی؛ در بحث کاهش تلفات جانی تأثیرگذار خواهد بود.

محمدی در خصوص آموزش‌های هلال احمر، گفت: آموزش‌های لازم در برابر مخاطرات با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سطوح مختلف از غنچه‌های هلال (مهدکودک‌ها) گرفته تا افراد در هر سن و مقطع تحصیلی ارائه می‌شود.

وی در خصوص امکانات جمعیت هلال احمر، اظهار کرد: به لحاظ امکانات و تجهیزات در حال حاضر مشکل خاصی نداریم، ولی با توجه به شرایط و تعدد حوادث و سوانح در کشور امکانات جمعیت هلال احمر، به روز نیست که با کسب تجربه و تخصص از حوادث سطح کشور باید آن را به روز کرد.

پایان پیام/پ

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1617871

مهمترین اخبار ایران و جهان: