نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 09:43

جزییات روند واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های آبیکی دارای ۳ فرزند

رئیس اداره راه و شهرسازی آبیک از واگذاری ۳۰ قطعه زمین رایگان به خانواده های دارای ۳ و یا ۴ فرزند در این شهرستان خبر داد.

مهران سیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: در راستای اجرایی کردن قانون جوانی جمعیت با توجه به اینکه در شهر آبیک زمین وجود نداشت اما با پیگیری لازم، ۳۰ قطعه از اراضی مناسب و با ارزش در این شهر شناسایی شده که به خانواده های دارای ۳ و یا ۴ فرزند واگذار می‌شود.

وی نحوه واگذاری زمین به هر نفر را ۲۰۰ متر مربع دانست و افزود: احتمال اینکه در شهرهایی همچون آبیک با توجه به اینکه فاقد زمین است ۲۰۰ مترمربع زمین با تراکم، به سه متقاضی واگذار شود، وجود دارد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آبیک ادامه داد: واگذاری زمین برای هر خانواده تا سقف مساحت ۲۰۰ متر مربع و تا مبلغ یک میلیارد و صد و هفتاد میلیون تومان به صورت رایگان بوده و فقط هزینه آماده سازی است که برای هر مترمربع ۳۵۰ هزار تومان می باشد و از متقاضی اخذ خواهد شد‌.

سیدی با اشاره به تفکیک اسناد واحد‌های در حال ساخت نهضت ملی مسکن در دو فاز که هر کدام شامل ۲۴۰ واحد می باشد، اذعان کرد: با تحقق این مهم، به لحاظ مالکیت در آینده برای صدور اسناد هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت و متقاضیان پس از اخذ پایان کار می‌توانند نسبت به اخذ سند اقدام کنند.

وی از اقدام اخیر برای اخذ سند ۶۰ بلوک مسکن مهر آبیک خبر داد و گفت: تمام متقاضیان و تعاونی‌های مسکن مهر می‌توانند برای اخذ پایان کار و تأییدیه آسانسور به شهرداری مراجعه کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1584671

مهمترین اخبار ایران و جهان: