نیوز سیتی!
02 دی 1402 - 09:42

پیش بینی تولید بیش از ۳۴۰ هزار تن گندم در استان قزوین

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش بینی می شود بیش از ۳۴۰ هزار تن گندم در اراضی کشاورزی استان قزوین تولید شود.

حسن جلیلوند در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین از پایان عملیات کشت گندم آبی و دیم در بیش از ۱۵۸ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین در سال زراعی جاری خبر داد.

وی افزود: در سال زراعی جاری حدود ۱۵۸ هزار و ۸۶۷ هکتار از مزارع پاییزه استان به زیر کشت گندم رفته که از این میزان حدود ۴۷ هزار و ۱۹۴ هکتار به زیر کشت گندم آبی و ۱۱۱ هزار و ۶۷۳ هکتار به زیر کشت گندم دیم رفته یافته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: پیش بینی می شود بیش از ۳۴۰ هزار تن گندم از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

این مسوول عنوان کرد: همچنین در سال زراعی جاری حدود ۱۸ هزار  هکتار از مزارع آبی و ۲۵ هزار هکتار از مزارع دیم توسط بذور اصلاح شده کشت شده که به ترتیب حدود ۳۸ و ۲۲ درصد مزارع را شامل می شود.

وی بیان کرد: در سال جاری بذور خود مصرفی مرغوب و ضد عفونی شده در بیش از ۵۰ درصد مزارع گندم استان استفاده شده است.

جلیلوند خاطرنشان کرد: ۳۵ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع گندم آبی و ۱۰۴ هزار هکتار از مزارع دیم به روش مکانیزه توسط دستگاه های خطی کار و عمیق کار کشت شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اذعان کرد: برنامه کشاورزی حفاظتی نیز در مزارع سطح ۱۷ هزار هکتار مزارع گندم آبی و ۶۰ هزار هکتار از مزارع دیم استان اجرا شده است.

این مسوول در پایان یادآور شد: در سال زراعی جاری بیش از ۱۱ هزار هکتار از مزارع گندم آبی استان با روش نوین (بارانی و تیپ) آبیاری می شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1612871

مهمترین اخبار ایران و جهان: