نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 19:29

مسکو: وقفه انسانی در غزه مهمترین تصمیم اخیر است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن استقبال از حصول توافق مبادله زندانی بین رژیم صهیونیستی و حماس، گفت که این اقدام امیدها برای کاهش تنش احتمالی در منطقه را زنده نگه داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه امروز (چهارشنبه) تن دادن رژیم موقت صهیونیستی به آتش‌بس موقت با حماس را مهم توصیف کرد.

زاخارووا در مصاحبه با «رادیو اسپوتنیک» گفت که تصمیم برای اعمال وقفه انسانی در جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، امیدها برای کاهش تنش احتمالی در منطقه را زنده کرده است.

وی با تاکید بر عدم اخلال و شکست این آتش‌بس انسانی موقت، توضیح داد: «این مهم‌ترین تصمیمی است که [در ۴۷ روز اخیر] گرفته شد و این امید را می‌دهد که تنش‌زدایی ممکن است».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با استقبال از حصول توافق مبادله زندانی بین رژیم صهیونیستی و حماس و وقفه بشردوستانه، افزود: «این چیزی است که روسیه از ابتدای آغاز درگیری، خواستار آن شده است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، زاخارووا ادامه داد: «ما توجهات را به تلاش‌های ویژه قطر با هدف اجرای عملی فراخوان جامعه بین‌المللی برای کاهش تنش [در نوار غزه] جلب می‌کنیم».

وی در پایان افزود: «مسکو آماده است در اجرای توافقنامه بین حماس و اسرائیل در مورد آتش‌بس بشردوستانه و تماس با کشورهای منطقه مشارکت کند».

 بامداد امروز، بعد از گذشت ۴۷ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی «حماس» علیه رژیم صهیونیستی و شکست میدانی ارتش اشغالگران در حمله زمینی به نوار غزه، کابینه رژیم موقت به پذیرش توافق آتش‌بس با میانجی‌گری‌های دولت قطر و مصر متوسل شد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1581527

مهمترین اخبار ایران و جهان: