نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 00:39

تصویب اجرایی شدن قرارداد با شرکت مپنا برای خط دوی متروی اصفهان

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اجرایی شدن قرارداد با محوریت شرکت مپنا به عنوان بزرگترین شرکت ریلی جنوب غرب آسیا و یکی از چهار توربین ساز برتر دنیا، یکی از اولین و بزرگ‌ترین قراردادها در حوزه شهری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به  لایحه‌ دو فوریتی پذیرش تهاتر بدهی‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به منظور اخذ پروانه برای توسعه زیرساخت‌های سلامت و بهداشت شهر اصفهان گفت: ثبت این بدهی‌ها در سامانه «سماد» دولت به ازای پرداختی و تسهیل فرآیند صدور پروانه صورت بگیرد. 

وی افزود: با توجه به اهمیت مطلب، هم دو فوریت و هم اصل لایحه رأی آورد تا شاهد باشیم منابع و اعتباراتی که برای ایجاد چند مرکز بهداشت و سلامت به خصوص در مناطق کم برخوردار شهر پیش بینی شده از اعتبارات ملی جذب شود و شاهد انجام این پروژه‌ها باشیم. 

صالحی با اشاره به لایحه ارائه خدمات رایگان به دانش‌آموزان مدارس و گروه‌های هدف برای استفاده از پارک‌های ترافیک پنجگانه اصفهان تا پایان متذکر شد: با توجه به فضای ارتقای استفاده از خدمات ترافیکی و افزایش دانش دانش‌آموزان در این حوزه همکاران با این لایحه موافقت کردند تا پس از تصویب و طی مراحل قانونی دانش‌آموزان از این خدمات استفاده کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: امروز همچنین لایحه مبایعه نامه و خرید ملک در منطقه سه و اهدای بخشی از طلب شهرداری بررسی شد که با عنایت به تذکرات قانونی در کمیسیون اقتصادی و عدم جمع بندی، شورا نیز نظر کمیسیون را تأیید کرد تا این لایحه بعد از رسیدگی مجدد به محتوای آن، به شهرداری برگردد و بعد از اصلاح، در شورای اسلامی شهر مطرح شود. 

صالحی با اشاره به اجرایی شدن قرارداد «طراحی، اجرا تا تأمین مالی» حوزه تجهیزات و فناوری خط دوی مترو اصفهان گفت: اجرایی شدن این قرارداد در قالب مجموعه همکار با محوریت بزرگترین شرکت ریلی جنوب غرب آسیا و یکی از چهار توربین ساز برتر دنیا (مپنا) به همراه شرکا مصوب شد.

وی ادامه داد: حجم قرارداد بیش از ۵۹۰ میلیون یورو و به روایتی بیش از ۳۰ هزار میلیاردتومان است و یکی از اولین و بزرگ‌ترین قراردادها در حوزه شهری است که امیدواریم کمک کند تا با کمک دانش و فناوری داخلی و تامین مالی شرکت‌های داخلی شاهد بهره برداری سریع‌تر از خط دوی مترو باشیم و وعده به شهروندان برای بهره برداری از بخشی از این خط در زمانی به مراتب کمتر از خط یک، تا پایان این دوره از مدیریت شهری محقق شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بعد از تصویب آغاز اجرای قرارداد، این قرارداد بزرگ به مرحله عملیاتی شدن می‌رسد و در میدان اجرا شاهد خواهیم بود که شرکت مپنا در حوزه فناوری و تجهیزات خط دو فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: لایحه بعدی مربوط به ارزش افزوده تراکم پرونده‌های خاص شهرسازی بود که براساس توافق‌های صورت گرفته قبلی، بنا به برخی نظرات و اختلاف نظرهای فنی که در این موضوع در سطح استان به وجود آمده بود شهرداری امکان انجام تعهدات را نداشت و یک بسته تشویقی ارائه شده بود که در قالب این بسته قرار شد امتیازاتی به شهروندان به ازای خدماتی که به آن‌ها ارائه نشد پرداخت شود تا از خدمات دیگری در شهرداری اصفهان استفاده کنند. این لایحه نیز با توضیحات و بحث‌ها در کمیسیون‌ها، به تصویب همکاران در شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

وی اظهار کرد: به مناسبت هشتم آبان سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و روز بسیج دانش آموزی و روز نوجوان و سیزدهم آبان روز دانش آموز، از سیزدهم تا نوزدهم آبان به مدت یک هفته ابرسازه‌های تفریحی شهر اصفهان از جمله تله‌کابین، تله سیژ و شهر رویاها که در محدوده فعالیتی شرکت توسعه سیاحتی سپاهان شهرداری اصفهان قرار دارند، با تخفیف پنجاه درصد به نوجوانان و دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها ارائه می‌شود تا هفته‌ای پرنشاط داشته باشیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1554727

مهمترین اخبار ایران و جهان: