نیوز سیتی!
23 مهر 1402 - 18:17

تعهد دولت تولید 4 میلیون مسکن است

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه تعهد دولت سیزدهم در تولید 4 میلیون مسکن است، گفت: ولی با توجه به شرایط برای رفع مشکلات، مدیران باید تلاش جهادی و شبانه انجام دهند از این رو 50 درصد از متقاضیان تا اوایل سال آینده تعیین تکلیف شوند و بقیه هم باید تا اواخر دولت سیزدهم در منازل خود مستقر شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین مذنب، مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای مسکن استان در جمع خبرنگاران با تاکید بر پیگیری شکایات واصله به این دفتر بازرسی اظهار کرد: این شکایات پیگیری، راستی‌آزمایی و در اسرع وقت تعیین تکلیف می‌شود.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در سفرهای ریاست جمهوری در سه روز استقرار، بزرگ‌ترین ستاد ارتباطات مردمی دایر می‌شود، افزود: در سفر به فارس، 72 مدیر ارشد وزارتخانه به فارس سفر و به 5 هزار تقاضا پاسخگو بودند.
وی تاکید کرد: در سفرهای استانی، ارتباطات با مردم افزایش و گزارش‌های واصله مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مذنب با تاکید بر اینکه وضعیت متقاضیان مسکن حمایتی بلاتکلیف در استان باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند، ادامه داد: هر چند وضعیت استان زنجان در پروژه‌ها خوب است ولی با توجه به اینکه یک و سال و نیم از عمر دولت باقی نمانده، باید تلاش شود بقیه پروژه‌ها هم تعیین تکلیف شود.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی از ابلاغ متمم تسهیلات مسکن به بانک‌ها خبر داد و گفت: بانک‌ها هم اعلام کردند که مشکلی در این مورد و همچنین سود 18 درصد تسهیلات این بخش ندارند.
وی با بیان اینکه تعهد دولت سیزدهم در تولید 4 میلیون مسکن است، ادامه داد: ولی با توجه به شرایط برای رفع مشکلات، مدیران  باید تلاش جهادی و شبانه انجام دهند از این رو 50 درصد از متقاضیان تا اوایل سال آینده تعیین تکلیف شوند و بقیه هم باید تا اواخر دولت سیزدهم در منازل خود مستقر شوند.
مذنب با تاکید بر اینکه آمار پلمب‌های مشاوران املاک استان به استان متفاوت است، ادامه داد: این تخلف‌ها شامل مشاوران املاک بدون پروانه، مشاورانی که متخلف هستند که کد رهگیری ندارند و حق کمیسیون بیشتر گرفتند به صورت موردی و کلی بررسی و در صورت اثبات به تعزیرات معرفی می‌شوند که آمار قابل توجهی است.
پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1539027

مهمترین اخبار ایران و جهان: