نیوز سیتی!
26 مهر 1402 - 18:39

«پناهگاه» تله رژیم‌صهیونیستی برای کشتاردسته جمعی مردم غزه است

نماینده‌ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در ایران گفت: دشمن ما به قدری درغگو و فریبکار است که مردم ما را فریب داد تا در آن بیمارستان پناه بگیرند و به مردم غزه گفت که آن بیمارستان پناهگاه است.

خالد قدومی نماینده‌ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص بمباران بیمارستان غزه گفت: وضعیت کنونی غزه نسبت به قبل بحرانی‌تر است. رژیم صهیونیستی با بمباران بیمارستان غزه یک کشتار جمعی انجام داد. کادر پزشکی غزه، مجاهدین اصلی این کشتار جمعی هستند. 

وی در ادامه بیان کرد: دشمن ما به قدری درغگو و فریبکار است که مردم ما را فریب داد تا در آن بیمارستان پناه بگیرند و به مردم غزه گفت که آن بیمارستان پناهگاه است. هزاران شهروندان عادی برای پناه گرفتن به آن بیمارستان رفته بودند اما قصد اسرائیل کشتار جمعی آنها بود. 

قدومی درخصوص آمار کشته شدگان این بمباران عنوان کرد: تا کنون ۱۸۰۰ نفر مردم عادی در این بمباران به شهادت رسیدند. در حال حاضر جسد شهدا روی زمین افتاده و هیچ یخچال و یا جایگاهی برای نگهداری از آنها وجود ندارد. 

وی درباره شرایط درمانی مردم فلسطین بیان کرد: درحال حاضر بخش‌های ‌ICU و اورژانس بیمارستان‌های غزه متوقف شده است و مجروحین و بیماران بر روی زمین افتاده‌اند. 

قدومی درخصوص شرایط کادر پزشکی غزه اظهار کرد: تا کنون بسیاری از کادر پزشکی حماس به شهادت رسیدند. کادر پزشکی شریک مردم ما هستند و تا کنون دچار خسارت انسانی فراوانی شده‌ایم. 

وی درباره حمایت مردم ایران از مردم مظلوم فلسطین گفت: مردم ایران پس از بمباران بیمارستان غزه با تجمع در برخی از نقاط کشور از مردم فلسطین حمایت و با زنان و کودکان فلسطینی همراهی و همیاری کرده‌اند. تمام مردم ایران از پزشکان و پرستاران گرفته تا دانشجویان برای حمایت به مردم فلسطین اعلام آمادگی کردند. تا کنون نزدیک به ۵۰۰۰ پرستار و کادر پزشکی ایران به صورت داوطلبانه اعلام آمادگی برای اعزام و کمک به مجروحان غزه کرده‌اند. 

وی درباره بسته بودن گذرگاه رفح گفت: با توجه به بسته بودن گذرگاه رفح، پرستاران و پزشکان باید توسط سازمان هلال‌احمر هماهنگی‌های لازم را با مصر انجام داده و راهی برای باز شدن این گذرگاه انجام دهیم.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1542827

مهمترین اخبار ایران و جهان: