نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 10:35

آفت «کرم برگخوار پاییزه» در کمین مزارع کهگیلویه است

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه از خطر ورود آفت کرم برگ‌خوار پاییزه به مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، کیومرث روزیان در جلسه ستاد گیاهپزشکی کهگیلویه در خصوص کرم برگ خوار پاییزه اظهار کرد: این آفت که پلی‌فاژ یا همه چیزخوار است، حدود ۳۵۰ میزبان دارد و قطعا هر میزبانی در شهرستان باشد این آفت می‌تواند به آن حمله و خسارت وارد کند.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه بیان کرد: این آفت قدرت تخریبی بالایی دارد و به طیف وسیعی از محصولات کشاورزی از قبیل ذرت، گندم، گوجه فرنگی، کلزا، بادمجان، خیار، موز و… حمله می‌کند.

روزیان افزود: مهم‌ترین میزبان کرم برگ‌خوار پاییزه ذرت است که برگ آن را از بین می‌برد.

وی ادامه داد: این آفت در استان‌های مجاور نظیر فارس و خوزستان مشاهده شده و شیوع پیدا کرده و احتمال شیوع آن در شهرستان کهگیلویه وجود دارد.

روزیان گفت: با ردیابی یا پایش زمین‌های کشاورزی و منابع ملی می‌توانیم این آفت را ردیابی کنیم و گزارشات نهایی را به سازمان و ستاد بحرانی استانداری ارسال کنیم.

مدیر جهادکشاورزی کهگیلویه خواستار کمک مدیریت بحران استان و شهرستان، شورای اداری در جهت مقابله با این آفت وکاهش خسارت احتمالی  شد.

روزیان خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از ورود آفت اقداماتی نظیر آموزش کشاورزان و کارشناسان، پایش مستمر مزارع و جلوگیری از ورود محموله‌های زراعی مشکوک به شهرستان را در دستور کار داریم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603371

مهمترین اخبار ایران و جهان: