نیوز سیتی!
29 آذر 1402 - 15:29

واکسیناسیون ۲۵۰ هزار رأس دام سبک در « دهلران » علیه تب برفکی

فرماندار ویژه دهلران گفت: از ۳۵۰ هزار رأس دام سبک شهرستان دهلران، ۲۵۰ هزار رأس علیه تب برفکی واکسینه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، لطیف صادقی فرماندار ویژه شهرستان دهلران، ۲۹ آذرماه در نشست کمیته پیشگیری و کنترل بیماری تب برفکی در شهرستان دهلران گفت: از ۳۵۰ هزار راس دام سبک شهرستان، تاکنون  ۲۵۰ هزار راس دام سبک در فاز اول علیه تب برفکی واکسینه شده اند و از اول دی ماه سال جاری روند واکسیناسیون ادامه پیدا می کند. 

وی افزود: تاکنون هیچ موردی از تب برفکی در شهرستان مشاهده نشده است. 

فرماندار دهلران یادآور شد: پیشگیری و اطلاع رسانی در این زمینه توسط دامپزشکی و دستگاه های عضو در دستور کار قرار گیرد. 

وی بر ضرورت تشکیل تیم های میدانی با عضویت دستگاه های متولی از جمله اکیپ دامپزشکی، جهاد کشاورزی و امور عشایری ضمن توجیه عشایر، معاینات لازم را در جمعیت دامی هم  مد نظر داشته باشند و پایش و مراقبت های لازم اعمال شود. 

فرماندار ویژه دهلران تاکید کرد: بخشداران در بخش ها موضوع را با جدیت پیگیری و اهمیت و عوارض بیماری را برای دهیاران و شوراها و دامداران بیان کنند و تیم های پایش و مراقبت در بخش ها هم تشکیل دهند. 

نعمت الله حاتمی معاون سیاسی فرماندار ویژه دهلران هم با اشاره به حضور عشایر کوچرو در منطقه گفت: بر نقل و انتقالات دامی باید نظارت ویژه شود. 

حاتمی گفت:دستگاه های عضو نهایت همکاری را با دامپزشکی با توجه به اهمیت موضوع داشته باشند.

مدیر دامپزشکی دهلران با اشاره به ۱۲ هزار راس دام سنگین شهرستان گفت: تاکنون ۹ هزار راس دام سنگین در شهرستان یعنی ۷۵درصد آنها در فاز اول علیه این بیماری واکسینه شدند. 

روح اله کرمی رئیس دامپزشکی دهلران افزود: از اول دی ماه جاری فاز دوم واکسیناسیون دام های سبک و سنگین شهرستان علیه این بیماری برای پوشش صددرصدی اجرا می شود. 

وی یاد آور شد: بیماری تب برفکی بیماری بومی کشور و منطقه است و به صورت سالیانه اقدامات پیشگیرانه و کنترل بیماری توسط دامپزشکی شهرستان دنبال می شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1610727

مهمترین اخبار ایران و جهان: