نیوز سیتی!
18 دی 1402 - 20:19

مقام آمریکایی: بایدن به دنبال برکناری رئیس پنتاگون نیست

یک مقام مسئول در کاخ سفید گفت که رئیس جمهور آمریکا به دنبال برکناری وزیر دفاع به دلیل بستری شدن در بیمارستان و عدم اعلام آن، نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام مسئول در کاخ سفید خبر داد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا قصدی برای برکناری «لوید آستین» وزیر دفاع از پست خود ندارد.

وی که با خبرگزاری رویترز مصاحبه می‌کرد، گفت: «نمی‌دانم که آیا لوید آستین زمانی که در بیمارستان بستری بوده، هوشیار بوده است یا خیر».

«لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای گفت که «مسوولیت کامل» محرمانه بودن بستری شدن یک هفته‌ای خود در بیمارستان را برعهده می‌گیرد.

به گزارش «رویترز» آستین که ۷۰ سال دارد در روز سال نو به دلیل آنچه که پنتاگون در مورد آن چیزی عنوان نکرده در بیمارستان نظامی والتر رید در نزدیکی واشنگتن بستری شد، واقعیتی که وزارت دفاع آن را به مدت پنج روز مخفی نگه داشت.

اهمیت این موضوع بیشتر به خاطر آن است که آستین درست در یک پله پایین‌تر از جو بایدن در راس زنجیره فرماندهی ارتش ایالات متحده قرار دارد و وظیفه اصلی او این است که در هر لحظه‌ای در دسترس باشد تا د صورت نیاز به هر نوع بحران امنیت ملی بلافاصله پاسخ دهد.

حتی هنوز هم مشخص نیست که وظایف وی در زمان بستری شدنش در بیمارستان تا چه اندازه به «کاتلین هیکس» معاونش واگذار شده است و یا اینکه آیا اصلا آستین در زمان غیبت خود به دلیل بستری شدنش در بیمارستان در تصمیم‌گیری‌های کلیدی کشور نقش داشته است یا خیر.

پنتاگون هنوز هم جزئیاتی درباره علت تحت درمان قرار گرفتن آستین، از دست دادن هوشیاری‌اش در هفته گذشته و جزئیات زمان مرخص شدنش از بیمارستان به طور دقیق ارائه نکرده است.

اکنون پس از آنکه اقدام آستین از جانب قانون‌گذاران و مقامات سیاسی بسیاری مورد انتقاد قرار گرفته است، وی در بیانیه‌ای کتبی عنوان کرده است: قبول دارم که می‌توانستم کار بهتری را برای اطمینان از اطلاع‌رسانی بهتر در بین مردم انجام دهم.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1631227

مهمترین اخبار ایران و جهان: