نیوز سیتی!
18 بهمن 1402 - 11:51

مدیریت جهادی به همراه مشارکت‌محوری راهی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تهران

نماینده مردم تهران با بیان اینکه معضل معتادان متجاهر را می‌توان با آسیب‌زدایی تبدیل به فرصت کرد، گفت: راه رسیدن به این هدف استفاده از ظرفیت مدیریت جهادی و مشارکت دادن خیرین است.

زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، پیرامون افتتاح یاورشهر ۹ و آغاز عملیات اجرایی فاز۳(پویش‌شهر) از سوی شهرداری در تهران، با اشاره به اینکه در قرارگاه اجتماعی کلانشهر تهران که به همت شهردار پایتخت تشکیل شد، موضوع آسیب‌های اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: با این رویکرد رشد و بلوغ آحاد جامعه حتی آسیب دیده ترین افراد مورد توجه قرار می گیرد و برای آنها برنامه ریزی می شود.

وی با تاکید بر اینکه سال های سال بود در تهران مساله معتادان متجاهر به فراموشی سپرده شده بود، ابراز داشت: اما ظرفیت هایی در این افراد هست که اگر آسیب زدایی شوند می توانند از جمله افراد عناصر اثرگذار در جامعه باشند.

الهیان افزود: ما نیز در مجلس شورای اسلامی هر کمکی در رفع آسیب های اجتماعی از دستمان بر بیاید، کوتاهی نخواهیم کرد.

وی با اشاره به حکمی که رئیس جمهور برای شهردار تهران به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در رسیدگی به آسیب های اجتماعی تهران ابلاغ کرده است، اظهارداشت: این حکم به واسطه موفقیت مدیریت قرارگاهی و اثراتی که اقدامات شهردار در این حوزه داشته است، ابلاغ شده است.

این نماینده تهران حکم رئیس جمهوری برای شهردار تهران را راهی برای ایجاد هم افزایی بیشتر میان همه دستگاهها برای حل معضلات اجتماعی تهران دانست و اظهارداشت: با این شرایط می توان با یک برنامه ریزی تحولی برای رفع آسیب از قشرها و محله های پرآسیب اقدام کرد.

وی چالشی مانند آسیب های اجتماعی را نیازمند همراهی همه دستگاهها و همچنین نقش آفرینی مردمی دانست و گفت: با مدیریت جهادی باید مشارکت های مردم و خیرین را سرکار آورد، چون چالشی با این اهمیت را نیازمند مشارکت محوری است.

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1663827

مهمترین اخبار ایران و جهان: