نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 12:54

حمله اوکراین به بیمارستان دونتسک+فیلم

ارتش اوکراین در ادامه حملات خود به زیرساخت‌های غیرنظامی، در شب جشن کریسمس، بیمارستان دونتسک را هدف قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بنا بر گفته مقام‌های محلی، نیروهای اوکراینی روز گذشته (شنبه) چندین حمله به اهداف غیرنظامی در جمهوری خلق دونتسک روسیه (DPR) انجام دادند که در یکی از این حملات، خساراتی به بیمارستانی در این منطقه وارد آمده است.

طبق گزارش شبکه راشاتودی، دست‌کم سه نفر در حمله خمپاره‌ای اوکراین به بیمارستان بالینی مرکزی شماره ۶ در منطقه «لنینسکی» دونتسک مجروح شدند که همگی آن‌ها از بیمارانی بودند که در این بیمارستان بستری بودند.

 

 

در حمله اوکراین چندین خانه در دیگر نقاط دونتسک خسارت دید و شاهدان ماجرا گفتند که «معجزه کریسمس» بوده که هیچ کس آسیب جدی ندید.

تصاویر و ویدئوهایی در فضای مجازی قرار گرفته که لحظات پس از انفجارها را نشان می‌دهد که در این تصاویر  شیشه‌ها را خرد شده بر کف بیمارستان نشان می‌دهد.

 

 

دونتسک اغلب به دلیل مجاورت در خط مقدم، به طور مکرر مورد حملات اوکراین قرار می‌گیرد. در تازه‌ترین مورد، دست‌کم چهار نفر در حمله خمپاره‌ای نیمه‌شب اول ژانویه ۲۰۲۴، در دونتسک کشته شدند.

در حالیکه روسیه برای جشن کریسمس در هفتم ژانویه (۱۷ دی) آماده می‌شد، کلیسای ارتدوکس خدمات شبانه سنتی خود در پایتخت منطقه بلگورود و تمامی شهرک‌های واقع در منطقه ۲۰ کیلومتری امتداد مرز روسیه با اوکراین را لغو کرد.

شهر بلگورود واقع در ۴۰ کیلومتری از مرز، از ۳۰ دسامبر، هدف حملات موشکی اوکراین قرار گرفته است. در آن تاریخ، در حمله گسترده ارتش اوکراین به این منطقه ۲۴ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

طبق گفته ارتش روسیه، نیروهای کی‌یف از مهمات ممنوعه خوشه‌ای در حمله فوق استفاده کردند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629427

مهمترین اخبار ایران و جهان: