نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 12:06

120 طرح آموزشی ورزشی طی 10 ماه در کردستان بهره‌برداری شده است

استاندار کردستان با اشاره به افتتاح 120 طرح آموزشی ورزشی طی 10 ماه در استان، گفت: کردستان به یمن نگاه ویژه دولت در یک مسیر و ریل توسعه‌ای قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در مراسم افتتاح مدرسه دخترانه امام خمینی و هنرستان ارمغان هنر سنندج با تبریک عید معبث اظهار کرد: کردستان به یمن نگاه ویژه دولت در یک مسیر و ریلی قرار گرفته که امیدواریم ما را به شاخص‌های پیشرفت که در شان و جایگاه مردم است، برساند.

وی با تاکید براینکه نگاه دولت به کردستان ویژه است، گفت: دولت به شدت علاقه‌مند است در این استان اتفاقات خوبی بیفتد و اقدامات انجام شده طی دو سال اخیر در اجرای پروژه‌های مختلف گواه این ادعاست.

استاندار کردستان اضافه کرد: بیش از 120 پروژه در 10 ماه گذشته در حوزه آموزشی و ورزش دانش‌آموزی در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد، نشان از نگاه ویژه دولت به استان کردستان است.

زارعی‌کوشا افزود: این اتفاقات حاصل ارتباطات بسیار خوبی است که با مسئولان در سطح کشور برقرار شده است که البته این ارتباطات تنها به یک حوزه خلاصه نمی‌شود و امید داریم کردستان در چند سال آینده به میانگین و شاخصه‌های خوبی دست پیدا می‌کند.

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری و رشد برخی شاخصه‌های توسعه‌ای استان نسبت به میانگین کشوری، گفت: پاییز امسال نرخ بیکاری در کردستان 4.1 دهم درصد کاهش یافت و رتبه نخست را در کاهش نرخ بیکاری کسب کردیم.

استاندار کردستان افزود: همدلی و همراهی که بین مجموعه مدیریت استان، شورای تامین، نماینده ولی فقیه، مردم و...وجود دارد اتفاقات مثبت خوبی در حوزه‌های مختلف افتاده است.

زارعی‌کوشا با تاکید براینکه متن اصلی اقدامات مردم هستند و با همین دیدگاه سفرهای استانی و شهرستانی و حتی بخش‌ها شکل گرفت، گفت: براساس آنچه مردم اعلام می‌کنند، حضور این تعداد و حجم مدیران در بخش‌ها و روستاهای مختلف در گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی اضافه کرد: این پشتوانه مردمی کمک می‌کند که مسیر توسعه استان را با سرعت هرچه بیشتر جلو ببریم چرا که معتقدیم هرجا مردم در میدان حضور داشته‌اند به موفقیت دست پیدا کرده‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه در این میان سنندج از حیث مدیریت شهرستان مثال زدنی استان است، گفت: فرماندار سنندج در کمال توانمندی و درایت و تعامل و تواضع این شهرستان را که چالش‌های زیادی هم داشته و داریم، مدیریت کرده‌اند.

استاندار کردستان عنوان کرد: همراهی بسیار خوب شورای تامین و دستگاه‌های مختلف موجب شده که نتایج خوبی در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و غیره بگیریم به گونه‌ای که کارهایی که طی دو سال گذشته انجام شده مانند جشن وحدت و غیره در کشور نمونه و الگو و به یک گفتمان تبدیل شده است.

زارعی‌کوشا افزود: امیدواریم همه ما هرآنچه در توان داریم را بکار گیریم تا حماسه بزرگ را در انتخابات پیش‌رو رقم بزنیم، چرا که حضور حماسی مردم دست ما را برای پیگیری مطالبات استان بازتر خواهد کرد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1662527

مهمترین اخبار ایران و جهان: