نیوز سیتی!
10 دی 1402 - 16:35

هشدار سازمان ملل درباره تشدید دامنه جنگ اوکراین

معاون دبیر کل سازمان ملل از حمله اوکراین به غیرنظامیان در خاک روسیه، که به ادعای مسکو با سلاح‌های ممنوعه صورت گرفته، انتقاد کرد و در خصوص گسترش درگیریها در شرق اروپا ابراز نگرانی کرد.

گروه بین الملل خبرگزاری فارس؛ «حمله به غیرنظامیان غیرقابل قبول است و می‌تواند نشانه‌ای از تشدید جنگ اوکراین باشد.» خالد خیاری معاون دبیر کل سازمان ملل متحد این اظهارات را در واکنش به حملات موشکی و راکتی روز شنبه ارتش اوکراین به شهر مرزی بلگورود در روسیه گفته است. 

حملات کم سابقه ارتش اوکراین به شهر بلگورود در جنوب شرقی روسیه دست کم 24 کشته برجا گذاشته است که سه نفر از آنها کودک هستند. همچنین به گفته مقامات محلی 108 نیز در این حملات مجروح شده که برای مداوا به بیمارستانهای مسکو منتقل شده‌اند. 

به گفته فرماندار بلگورود، حملات اوکراین باعث تخریب و سوختن بیش از یکصد خودرو شده و به تعدادی از ساختمانهای تجاری از جمله مغازه‌ها، مراکز خرید و فروشگاهها آسیب زده است. این حملات به تعدادی از جایگاههای سوخت نیز آسیب زده و به دست کم 30 آپارتمان و خانه نیز آسیب وارد شده است.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره حملات شب گذشته اوکراین تاکید کرده بود که «مسکو از سکوت سازمان ملل درباره این حملات بسیار متعجب شده است».

 

خالد خیاری همچنین در واکنش به به این حملات تاکید کرد آن را نقض قوانین بشردوستانه بین المللی خواند و تاکید کرد که «حفاظت از غیرنظامیان باید اولویت اصلی باشد و جنگ و خونریزی باید متوقف شود». 

پایان پیام/م
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1622071

مهمترین اخبار ایران و جهان: