نیوز سیتی!
10 فروردین 1403 - 17:02

کاهش شدید پیش‌بینی رشد اقتصاد آلمان در ۲۰۲۴

موسسات اقتصادی پیشرو در آلمان در گزارش مشترکی اعلام کردند که پیش بینی خود را برای رشد اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۴ کاهش داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، موسسات اقتصادی پیشرو در آلمان روز چهارشنبه اعلام کردند که پیش بینی خود را برای رشد اقتصاد این کشور در سال 2024 کاهش داده‌اند.

این موسسات پیش‌بینی خود را برای افزایش تولید ناخالص داخلی (GDP) آلمان از 1.3 درصد به 0.1 درصد کاهش دادند چرا که نرخ‌های بالای بهره بانکی، تقاضای ضعیف جهانی و عدم اطمینان از آینده سیاسی این کشور، امیدها را برای بهبود وضعیت اقتصادی کاهش می‌دهد.

آن‌ها همچنین پیش‌بینی می‌کنند که جی‌دی‌پی آلمان در سال 2025 به میزان 1.4 درصد افزایش خواهد یافت که نسبت به رقم قبلی 1.5 درصد کاهش نشان می‌دهد.

استفان کوتس، رئیس بخش تحقیقات اقتصادی در مؤسسه "کیل برای اقتصاد جهانی" (IfW) در این باره گفت: اگرچه احتمالاً بهبودی از بهار آغاز خواهد شد، اما حرکت کلی خیلی قوی نخواهد بود.

این مؤسسه ها در گزارشی که پیش بینی‌های اقتصادی مشترک شش ماهه آن‌ها را تشریح می کند، اعلام کردند که تولید اقتصادی آلمان در حال حاضر بالاتر از دوران قبل از همه گیری نیست چرا که بهره وری در این کشور از آن زمان متوقف شده است.

در این گزارش آمده است: اخیراً در اقتصاد داخلی و خارجی بادهای مخالف بیشتر از بادهای موافق بوده است.

به گفته این موسسات اقتصادی، صادرات آلمان علیرغم افزایش فعالیت‌های اقتصادی در جهان، شاهد کاهش بود چرا که تقاضا برای کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای که برای این کشور مهم هستند، ضعیف بود و قیمت کالاهایی که تولید آن‌ها نیاز به مصرف انرژی زیادی دارد، رقابتی نبود.

به گفته کارشناسان اقتصادی، عدم اطمینان در مورد سیاست‌های اقتصادی این کشور نیز بر سرمایه‌گذاری شرکت‌ها تأثیر گذاشته است و احتمالاً با وجود رشد مورد انتظار در سال آینده، این سرمایه گذاری‌ها در سطح سال 2017 باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1692527

مهمترین اخبار ایران و جهان: