نیوز سیتی!
12 اسفند 1402 - 17:22

عبدالکبیر: تامین امنیت در افغانستان زمینه امدادرسانی بهتر را فراهم کرده است

معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان در دیدار با رئیس موسسه بین‌المللی «جنوا کال» اظهار داشت با برقراری امنیت کامل در افغانستان، زمینه امدادرسانی بهتر در این کشور فراهم شده است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان با «آلن دلیتروز» رئیس موسسه بین‌المللی «جنوا کال»، «الکساندر مونافو» مسئول روابط بین‌المللی و «فهد عباسی» مسئول این موسسه در افغانستان دیدار کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ»، رئیس موسسه جنوا کال در این دیدار گفت: «در افغانستان امنیت سراسری تامین است، ادارات امنیتی و نظامی با یکدیگر همکار هستند، برخوردها مناسب است. ما تمام این نکات مثبت را با جامعه بین‌المللی و نهادهای ویژه درمیان می‌گذاریم».

آلن دلیتروز تأکید کرد این موسسه بین‌المللی در افغانستان با شماری از ادارات و نهادهای نظامی و غیرنظامی از نزدیک همکاری می‌کند و با نهادهای مربوطه این کشور نیز همکاری‌های خود را گسترش می‌دهد.

جنیوا کال یک سازمان غیردولتی مستقر در سوئیس است که ماموریت خود را تلاش برای بهبود حفاظت از غیرنظامیان در درگیری‌های مسلحانه در میان گروه‌های مسلح و مقامات بالفعل به هنجارها و اصول بشردوستانه بین‌المللی عنوان می‌کند.

مولوی عبدالکبیر نیز در این دیدار ضمن قدردانی از کمک‌های جنوا کال اظهار داشت: با برقراری امنیت کامل در افغانستان، زمینه بهتر فعالیت نهادهای کمک‌رسان و بی‌طرف نسبت به هر زمان دیگری فراهم شده است.

معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان به مسئولان این موسسه نیز گفت واقعیت‌های افغانستان را با نهادهای بین‌المللی درمیان بگذارند.

مولوی عبدالکبیر همچنین در این دیدار به دیگر نهادهای امدادرسان نیز اطمینان داد که می‌توانند «مطابق با اصول» فعالیت‌های خود را در افغانستان به‌طور آزادانه به پیش برند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1681271

مهمترین اخبار ایران و جهان: