نیوز سیتی!
05 بهمن 1402 - 16:49

مشاوره پلیس البرز کمک کرد ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاعی مصالحه شود

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری نزدیک به ۷۰ درصد از پرونده‌های ارجاعی به مرکز مشاوره پلیس البرز منجر به صلح و سازش شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز، عصر امروز درحاشیه مراسم روز مددکار و تجلیل ازمددکاران  اجتماعی‌ کلانتری‌های استان البرز، گفت: دفاتر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها و مرکز مشاوره معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس استان با هدف پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی در سراسر استان فعال هستند.

وی افزود: این دوایر با ارائه خدمات مشاوره‌ای و مددکاری، بستری برای برآورد عوامل اجتماعی تهدید کننده سلامت و پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی با توجه به وضعیت فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و جغرافیایی است.

فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: از ابتدای سال و طی ۱۰ ماهه اخیر  ۲۲ هزار و ۷۵۶ پرونده به  دوایر اجتماعی کلانتری‌های استان ارجاع شده که از این تعداد ۱۵ هزار و ۱۸۸ پرونده منجر به  صلح و سازش شده و از چرخه کار قضائی خارج شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به مصالحه نزدیک به ۷۰ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز اجتماعی، گفت:  این اقدامات مشاوران و مددکاران در کلانتری‌ها و مراکز مشاوره آرامش استان قابل تقدیر است.

ارشدترین مقام انتظامی استان البرز با بیان اینکه اولویت اول مراجعان به مرکز مشاوره مربوط به مسائل خانوادگی و روانشناختی بوده است، تصریح کرد: نزاع و درگیری، مشکلات روانی، اجتماعی و حقوقی از دیگر موضوعات و مشکلات مراجعان به مراکز مشاوره پلیس استان بوده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون تمام کلانتری‌های سطح استان دارای مددکار اجتماعی متخصص بوده و بصورت فعال در حال ارائه خدمات روان شناختی و مشاوره ای رایگان به شهروندان هستند.

هداوند در بخش پایانی سخنانش با اشاره به معرفی سامانه پلیس پاسخگو مرکز مشاوره آرامش ،گفت: همشهریان عزیز می‌توانند با شماره گیری شماره‌های ۰۹۶۵۸۰ و ۰۲۶۲۱۸۲۷۲۲۴ ضمن ارتباط با کارشناسان مرکز مشاوره از خدمات مشاوره روان‌شناختی، خانوادگی، ازدواج، تربیتی، فردی، تحصیلی، شغلی، گزینش و استخدام، بهره مند شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1649371

مهمترین اخبار ایران و جهان: