نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 15:00

اوضاع افغانستان محور رایزنی مقامات ازبکستان و پاکستان

نماینده ویژه رئیس‌جمهور ازبکستان در امور افغانستان با نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در شهر «تاشکند» دیدار و طرفین اوضاع افغانستان را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «عصمت‌الله ایرگاش‌یف» نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در امور افغانستان و «آصف درانی» نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان در دیداری در شهر «تاشکند» اوضاع این کشور را بررسی کردند.

در این دیدار در مورد اوضاع کنونی افغانستان و تلاش‌های جامعه جهانی و همچنین دو کشور برای گسترش همکاری‌ها در جهت افغانستان تبادل نظر شد.

طرفین همچنین پروژه‌های حمل‌ونقل و ارتباطی در افغانستان از جمله ساخت خط ریلی «ترمذ – مزار شریف – کابل – پیشاور» را که به گفته طرف پاکستانی در اجرای نظریه به هم پیوستگی منطقه‌ای از اهمیت کلیدی برخوردار است، بررسی کردند.

طرفین علاقه متقابل خود را برای تنظیم اقدامات مشترک برای حل‌وفصل بحران انسانی در افغانستان و همچنین ارائه کمک برای توسعه صلح آمیز کشور ابراز کردند.

ازبکستان، پاکستان استقلال این کشور‌ را در تاریخ 22 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 10 می سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1648371

مهمترین اخبار ایران و جهان: