نیوز سیتی!
22 دی 1402 - 17:11

کتابخانه مرکزی، ظرفیتی بزرگ و مغفول مانده در استان یزد

مسئول پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان یزد، گفت: زیبایی کتابخانه مرکزی یزد منحصر به فرد و یک ظرفیت بسیار بزرگ و قابل توجه فرهنگی است که مغفول مانده و تاکنون آن طور که باید از آن بهره برداری نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمود زارع رشکوئیه در راستای شناخت ظرفیت‌های فرهنگی از کتابخانه مرکزی یزد بازدید و در نشستی با محمدمحسن رفیعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان دیدار و گفتگو کرد.

مشاور استاندار یزد و مسئول پیگیری‌های سفر رئیس جمهور در این استان، با تمجید از ظرفیت‌ها و فضاهای آموزشی کتابخانه مرکزی، اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیار خوب کتابخانه مرکزی و ارائه خدمات متنوع برای همه اقشار جامعه، نیازمند تبلیغ و ترویج بیشتر و اطلاع رسانی مناسب به شهروندان یزدی است و باید از این فضا و امکانات فرهنگی به بهترین روش بهره برداری نمود.

وی با اشاره به این‌که باید گستره کتاب و کتابخوانی در جامعه افزایش یابد، افزود: می‌توان با کمک گرفتن و استفاده از ظرفیت معلمان و اساتید دانشگاه فرهنگ مطالعه را در بین کودکان، دانش آموزان و دانشجویان نهادینه کرد چرا که تربیت نسلی که اهل مطالعه باشد، می‌تواند آینده‌ای درخشان را رقم بزند.

 محمدمحسن رفیعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، با اشاره به این‌که کتابخانه و ترویج بحث کتابخوانی از مصادیق بارز ارتقای فرهنگ در هر جامعه است، اظهار کرد: یکی از زمینه‌های لازم جذب مردم به کتابخانه، فراهم نمودن زیر ساخت‌های آن، ارتقای وضعیت عمرانی و به روز نمودن تجهیزات و خدمات کتابخانه و دل‌انگیز نمودن فضاهای فرهنگی است.

 گفتنی است؛ کتابخانه مرکزی یزد در زمینی به مساحت ۹۰۱۰ مترمربع و زیربنای ۸۴۵۶ مترمربع در ۴ طبقه به طور کامل تجهیز و به عنوان یکی از زیباترین کتابخانه‌های کشور با طراحی استاندارد فضا و تجهیزاتِ بازطراحی شده و مدرن و همچنین پیش بینی بیش از ۴۰ خدمت کتابخانه‌ای در تاریخ ۱۶ اسفند ماه ۱۳۹۹ افتتاح شد.

پایان پیام/الف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1635271

مهمترین اخبار ایران و جهان: