نیوز سیتی!
27 دی 1402 - 14:14

اصلاح 90 درصدی ذهنیت‌های منفی نسبت به سلامت اداری در کردستان

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان گفت: 90 درصد ذهنیت‌های منفی نسبت به سلامت اداری در کردستان اصلاح شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش استانی اندیشه‌های قضائی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: مرجعیت دینی، قضائی و سیاسی از ویژگی‌های اصلی حاکمان اسلامی از بدو ظهور اسلام تاکنون است که هر سه شأن در وجود مقام‌ معظم رهبری وجود دارد.

وی تصریح کرد: اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب بسیار متعدد و گسترده بوده اما تحقیق، تحلیل و پژوهش حقوق عامه برای استان در نظر گرفته شده است و در همین راستا و براساس اصل 156 قانون بند دوم، بحث حقوق عامه و مقابله با ترک فعل مدیران پیگیری می‌شود. 

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با تاکید براینکه تا قبل از تدوین سند تحول، آنچنان که باید و شاید تمرکزی در حوزه حقوق عامه وجود نداشت، اذعان کرد: دستگاه قضا در راستای اجرای عدالت و حقوق عامه در دو حوزه فردی مطالبه‌گر و حقوق احقاق و در بخش فراقوه‌ای به عنوان ناظر ورود خواهد کرد.

حسینی افزود: احیای حقوق عامه تنها به منزله تامین حقوق فردی در اختلافات شخصی نیست و باید عدالت در تمام شئون جامعه از جمله فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی دنبال می‌شود‌.

وی با بیان اینکه در حوزه حقوق عامه، دستگاه‌ها کار خود را به درستی انجام نمی‌دهند، گفت: جامعه از دستگاه قضائی به عنوان متولی، انتظار مطالبه‌گری، اجرا و تامین حقوق عامه را دارد.

به گفته وی، تعریف جامعی از حقوق عامه نداریم، البته پیش‌نویش لایحه صیانت از حقوق عامه تهیه شده که تصویب آن قطعا ضعف‌های این حوزه را برطرف خواهد کرد.

وی در ادامه وجود مرز، معادن و بخش کشاورزی را از ظرفیت‌های مهم در استان عنوان کرد و گفت: دستگاه قضا در سال‌های اخیر در حوزه‌های مرتبط با توسعه مرز، معادن و انبارهای غله به عنوان مصادیق حقوق عامه ورود پیدا کرده است.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با اشاره به ورود دستگاه قضائی به فعالیت 80 معدن از معادن استان در طول یکسال اخیر گفت: قاچاق سازمان‌یافته، جاده‌ها، مولدسازی، راه‌آهن، دریاچه زریبار و حقوق شهروندی از دیگر حوزه‌هایی بود که دستگاه قضا به آنها ورود کرده است.

وی اضافه کرد: ارتقای نظام سلامت اداری در کردستان از دیگر برنامه‌های انجام شده و خوشبختانه با اقدامات و پیگیری‌های متعدد، 90 درصد از ذهنیت‌های منفی نسبت به کردستان اصلاح شده است. 

وی با تاکید براینکه در برخورد با فساد با هیچ نهاد، دستگاه و شخصی مماشات نخواهیم داشت، گفت: بیداری و دغدغه‌مندی دستگاه قضا ضلع سوم احیای حقوق عامه است و برای تحقق اهداف در این حوزه دستگاه اجرایی، قضائی و مردم باید بیدار و پای کار باشند. 

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس
شناسه خبر: 1640971

مهمترین اخبار ایران و جهان: