نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 17:50

۱۲۰ پروژه عمرانی خلخال در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار شهرستان خلخال گفت: در دهه مبارک فجر ۱۲۰ پروژه عمرانی و اقتصادی با ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید جواد یحیی‌زاده عصر امروز در نشست با خبرنگاران خلخال ضمن تبریک فرا رسیدن  ایام الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: در دهه مبارک فجر ۱۲۰ پروژه عمرانی و اقتصادی به ارزش ۴۳۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که شاهد افزایش ۲۲ درصدی نسبت به سال‌های گذشته هستیم.    

رئیس شورای اداری شهرستان خلخال با تشریح عملکرد ۲ ساله دولت سیزدهم در شهرستان خلخال گفت: در حوزه مسکن اقدام ملی و نهضت ملی قدم‌های خوبی برداشته شده و در حوزه آب‌رسانی نیز با آب‌رسانی به ۶۳ روستای شهرستان خلخال با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آماده خدمت به مردم هستیم.

پرداخت بیش از ۱۸۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغا‌ل‌زایی

فرماندار خلخال گفت: در ۲ سال گذشته بیش از ۱۸۳ میلیارد تومان از ردیف تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ تسهیلات اشتغال‌زایی در شهرستان خلخال پرداخت شده است. 

یحیی‌زاده با اشاره به شاخص‌های شهرستان خلخال در حوزه آسفالت، گازرسانی، طرح هادی، مقاوم‌سازی و آب‌رسانی بیان کرد: در شاخص‌های شهرستانی به ترتیب ۵۳ درصد در حوزه آسفالت، ۹۷ درصد در حوزه گازرسانی، ۴۳ درصد در حوزه طرح هادی روستایی، ۶۱ درصد در حوزه مقام‌سازی روستایی و ۶۷/۶ درصد در حوزه آب‌رسانی برخورداری داریم که تلاش می‌شود با افزایش زیرساخت‌ها و توسعه عمرانی در شهرها و روستاها این شاخص‌ها افزایش چشم‌گیری در دولت سیزدهم داشته باشد.

یحیی‌زاده با اشاره به اینکه در تمامی زیرساخت‌ها شاهد افزایش چشم‌گیر عمرانی هستیم گفت: در حوزه برق رشد ۸ درصدی، در حوزه راهداری ۱۶۵ درصد شهرداری خلخال ۱۳۰ درصد، در حوزه نوسازی مدارس ۳۶۰ درصد  و در حوزه بنیاد مسکن شاهد پیشرفت ۱۷۰ درصدی نسبت به شاخص‌های سال گذشته دیده می‌شود.

رئیس شورای اداری خلخال گفت: امسال در دهه فجر فاز اول مسکن ۶۰ واحدی که با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان با مشارکت شایسته دستگاه‌های متولی ساخته شده است تحویل مالکان آن‌ها خواهد شد که در کنار آن نیز فازهای بعدی با پیشرفت خوبی در حال اجراست.

فرماندار خلخال گفت: در ایام دهه مبارک فجر شهرستان خلخال سه پروژه نیز در حوزه عمرانی و علمی و آموزشی دارد که با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری خواهد رسید  و هم اکنون سالن اجتماعات بیمارستان امام خمینی (ره) آماده خدمات‌رسانی و مرکز MMT 
دولتی نیز در جهت خدمت به مردم راه‌اندازی و آماده خدمات‌رسانی است.

فرماندار خلخال از مسکن محرومین و مشارکت دستگاه‌های بهزیستی، کمیته امداد و تلاش گسترده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ساخت این واحدها سخن گفت و افزود: امسال ۶۴ واحد مسکن محرومین با ۲۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید که ۵۵ باب از این واحدها برای مددجویان کمیته امداد امام (ره) خلخال و ۶ واحد برای مددجویان و محرومین بهزیستی است که به بهره‌برداری خواهد رسید.

۲۲۲ صندوق رای در شهرستان‌های خلخال و کوثر در نظر گرفته شده است

وی با اشاره به بحث انتخابات و تلاش خبرنگاران برای جلب حداکثری مردم برای مشارکت در این عزم ملی گفت: مشارکت ۷۷ درصدی در کارنامه مردم خلخال وجود دارد و امسال در مجموع در ۲ حوزه انتخابیه شهرستان خلخال و کوثر ۲۲۲ صندوق برای اخذ رای در دو شهرستان انتخاب شده است که به تفکیک در شهرستان خلخال ۱۵۴ صندوق و در کوثر ۶۸ صندوق برای اخذ رای آماده‌سازی شده است. 
  
فرماندار خلخال گفت: شهرستان خلخال هم اکنون ۲ طرح ملی بزرگ جاده خلخال - کلور - درام و تونل خلخال به اسالم را دارد که پیگیری‌ها برای اخذ اعتبارات بیشتر در جهت تسهیل در ساخت این راه‌ها و تکمیل آن‌ها ادامه دارد.

وی افزود: تا این لحظه از کل نامزدهای ثبت نامی برای انتخابات مجلس دوازدهم بیش از ۳۷ نفر تایید شده‌اند که تا چند روز آینده نیز نتایج صلاحیت‌ها اعلام خواهد شد.

پایان پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1654827

مهمترین اخبار ایران و جهان: